Dagens Dagbok - Fredagen den 1 maj 2009 - Morgonen + Förmiddagen + Eftermiddagen. (Med femton fotografier).


Mobilen larmade klockan halvåtta i morse. Gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen så blev det frukost, fika, och lite nyhetsläsning i datorn.


Borzko hade gått upp halvfem och åkt iväg för att jobba extra i dag. Och Jimmy sov efter nattens festande.


Vid halvtiotiden så gav jag mig iväg ut på promenad. Strålande sol, klarblå himmel, hyfsat varmt, men lite kalla vindar.


Jag bestämde mig för att promenera in till stan. Och jag gick den vanliga vägen ungefär längs tunnelbanelinjen. Lyssnade på radio i mobilen på vägen. Och fotograferade gjorde jag förstås också.


Min absoluta favorit, häggen, börjar att blomma nu.



Och här kommer tre naturbilder till.



Vid Globen så blev det en liten paus för toalettbesök och glassinköp. Och i dag så blev det den åttonde och sista nyheten från GB i år.



Sen så fortsatte jag in mot stan. Vid Slussen så svängde jag av och gick längs kajen bort mot Kungsträdgården. Och återigen så beundrade jag dom otroligt vackra japanska körsbärsträden.



Jag gick sen mot och satte mig på bänkarna framför den stora glasskulpturen. Solade och läste i min bok.



Demonstrationstågen var på gång. Här är det Syndikalisterna som tågar från Plattan.



När jag hade suttit en stund och vilat, läst, och solat, så gick jag till tunnelbanan och åkte hem till Farsta igen.


Kom hem vid ettiden. Jimmy hade vaknat och gått upp vid tolvtiden. Sen så hade han ätit frukost, och han hade duschat och gjort sig i ordning.


Vi tog en fika när jag kom hem. Och sen så satte Jimmy på sina nya skyltar på bilen.



När han var klar med det, så åkte vi iväg med båda bilarna. Vi åkte till Wash & Drive i Fagersjö, och så tvättade vi båda bilarna.



Sen så åkte vi till OKQ8 och tankade bilarna och kollade allting på dom.



När vi kom hem igen, så stack Jimmy iväg, fast med tunnelbanan den här gången. Han skulle in mot stan och möta upp med några kompisar. Dom skulle äta middag tillsammans, och sen så skulle dom ut och festa i kväll igen.


Jag satte mig på vår uteplats en stund. Solade och läste. Sen så småningom, när solen hade kommit dit, så flyttade jag upp till vår övre balkong. Och jag fortsatte att sitta där och sola och läsa. Läste ut boken: "Familjehemligheter" av Niclas Ericsson.


Vid femtiden så kom Borzko hem från jobbet. Han duschade då och gjorde sig i ordning. Och sen så åt vi middag tillsammans. En fika efteråt blev det också.


Och sen så satt vi båda två på balkongen. Jag satt med datorn, och Borzko läste i sin bok. När solen gick ner bakom huset framför, vid sjutiden, blev det kallt, och då gick vi in.


Kommentarer
Postat av: annebelle

Det måste vara rekordtidigt att häggen blommar redan. Den är underbar, det är underbart ute nu helt enkelt!

2009-05-01 @ 21:22:11
URL: http://annebelle.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Annebelle: Ja, visst är det flera veckor tidigare än vanligt!?

Ja, det är så underbart vackert ute i naturen nu, så man får värk i hjärtat! :-)

2009-05-01 @ 21:46:00
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Lundenskan

Nu är det väl dags att betygssätta glassarna för din del? :)

Jag har inte provat en enda så jag skulle definitivt uppskatta ett bedömningsinlägg!

2009-05-01 @ 23:04:26
Postat av: Bim

---> Lundenskan: Ja, jag kanske skulle ta att göra ett blogginlägg om det!? ;-D

2009-05-01 @ 23:15:29
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Daniella

Vad fint med regskyltar där de står reda efternamn på :)

2009-05-01 @ 23:31:20
Postat av: Daniella

de skulle stå era och inte reda :)

2009-05-01 @ 23:33:46
Postat av: Bim

---> Daniella: Ja, jag valde att ha KULLIN på min och Borzkos bil. Jimmy ville egentligen ha KULLEN men det var upptaget. Så då blev det KULLENS. Jimmy kallas ofta för KulleN av sina kompisar, och det är det namn som han använder på Internet.

2009-05-01 @ 23:35:56
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Daniella: Hahaha! Okej! ;-)

2009-05-01 @ 23:36:26
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Oj har häggen redan börjat att slå ut hos er. Jag älskar verkligen hägg, de doftar ju så underbart! När häggen blommar brukar jag vilja stanna tiden och låta dem blomma mycket längre än vad de gör.

2009-05-02 @ 02:13:09
Postat av: mie

BARA ETT TIPS



Sugen på att få gratis presentkort rätt ner i brevlådan på en valfri butik? Det finns en ny sida som är mycket lättare att samla ihop presentkort på, man behöver inte alls ha lika många poäng för att få hem presentkort som på övriga sådana sidor (till exempel gratisbio, gratisklader , gratismakeup, gratismode osv)



Passa på att bli medlem nu, sidan har knappt några medlemmar vilket gör det mycket lättare för dig att få flera presentkort.



Just nu är där en tävling där du kan vinna 3500 kronor i presentkort i valfria butiker! Vem vill inte vinna det?!



Bli medlem här: http://www.freestreet.se/?r=87

2009-05-02 @ 02:27:03
URL: http://memie.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Josefin: Ja, jag håller med dig. Jag älskar tiden när häggen blommar. Men den är alldeles för kort.

2009-05-02 @ 08:58:32
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Mie: Okej. Tack för tipset.

2009-05-02 @ 08:59:10
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Det där såg ut som en riktig barn-glass :-D

2009-05-02 @ 19:23:40
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, det är det nog. Men den var faktiskt väldigt god. Och inte så jättemånga kalorier i! ;-)

2009-05-02 @ 19:27:06
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0