Dagens Dagbok - Lördagen den 16 maj 2009 - Morgonen + Förmiddagen.

Mobilen larmade klockan åtta i morse. Gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen blev det frukost, fika, och lite nyhetsläsning i datorn.


Borzko var inte hemma. Han hade gått upp klockan ett i natt, och åkt iväg för att jobba.


Jimmy sov. Han var på krogen i går, och kom hem sent i natt.


Vädret var fint i morse. Klarblå himmel och strålande sol. Tyvärr ganska så blåsigt med kall vind.


Jag gav mig iväg ut på en promenad vid halvtiotiden. Och som alltid så lyssnade jag på musik under tiden.


Fantastiskt underbart vackert ute nu. Just nu så är nog naturen som allra vackrast. Nästan allting blommar nu. Och grönskan är otrolig.


(Ett mobilbloggat fotografi finns nedanför, på fina häggar i Tallkrogen.)


Gick mot stan längs tunnelbanan. I dag gick jag lite långsammare än vanligt, för jag har väldigt ont i artrosen i mina tår för tillfället.


Vid Globen så gjorde jag ett litet stopp, för inköp av dricka, och för ett toalettbesök.


Fortsatte sen in till Slussen, och det tog ganska så exakt två timmar dit i dag.


Jag tyckte att det fick räcka så i dag, eftersom jag har så ont i tårna. Så därifrån så tog jag tunnelbanan hem igen.


Kom hem vid tolvtiden. Och precis när jag kom hem så vaknade Jimmy och han gick då upp. Så vi åt, jag lunch och han frukost, tillsammans. En fika och en pratstund blev det också. Och sen så duschade Jimmy och gjorde sig i ordning.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Har du provat inlägg och fotvänliga skor typ walkingskor. Du kan ju inte gå omkring sådär, är ju inget roligt!

Kanske kan en sjukgymnast hjälpa dig med fotgymnastik så du bygger upp muskler i foten. För inte skall du gå omkring så där. Vad har läkaren sagt? För du har väl varit hos en ortoped. Eller så får du bli en cyklist...då får man inte ont i tårna!

2009-05-16 @ 19:21:52
Postat av: Bim

---> Mimmi: Jag har fått en remiss av min husläkare till en sjukgymnast/arbetsterapeut. Men jag har inte varit där ännu. Till en ortoped har jag inte varit.

2009-05-16 @ 20:44:02
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0