Dagens Dagbok - Tisdagen den 12 maj 2009 - Eftermiddagen + Kvällen. (Med åtta fotografier).

Åkte hem direkt efter jobbet. Borzko var hemma även i dag. Han hade en extra ledig dag den här veckan, eftersom han ska jobba på lördag den här veckan. Jimmy jobbade mellan tolv och nio.


Jag var bara hemma en kort stund. Sen åkte jag iväg för att åka till IKEA med mina föräldrar och Jenny. Borzko följde inte med, för han skulle på ett möte senare, i vår bostadsrättsförening.


Hämtade upp mina föräldrar först, och sen så åkte vi och hämtade upp Jenny vid hennes skola. Och sen så åkte vi till IKEA i Kungens Kurva.


Vi började med att gå upp till restaurangen för att äta middag. Jag åt fisk med grönsaker. Fikade gjorde vi också.






Sen så gick vi runt på IKEA och plockade ihop det vi skulle ha. Jag köpte ingenting till mig själv. Men jag köpte några saker till en kollega på jobbet, som hon hade bett mig att köpa. Och så köpte jag ett parasoll till Jenny och Jocke, som dom fick av mig. Mina föräldrar köpte sig en ny matta till vardagsrummet, och en lampa.


En glass blev det på vägen ut. Och sen så åkte vi till Tumba och hem till Jenny och Jocke. Jocke var hemma när vi kom dit.


Sen så fikade vi, med glass till, på deras balkong. Och satt och pratade en stund. Och så småningom så åkte jag, mamma, och pappa hem till Farsta igen.






(Bilder från eftermiddagen finns även i Jennys blogg.)

Kom hem vid sjutiden. Ingen var hemma då. Borzko hade gått på mötet. Och Jimmy jobbade fortfarande.


Jag höll på och plockade och fixade med lite allt möjligt här hemma. Och sen så satte jag mig i köket med datorn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0