Dagens Dagbok - Torsdagen den 14 maj 2009 - Eftermiddagen.

Åkte hem direkt efter jobbet. Ingen var hemma när jag kom hem i dag heller. Borzko jobbade som vanligt. Och Jimmy jobbar mellan tolv och nio i dag också.


Jag gick sen direkt till centrum och till Synoptik, för jag hade beställt tid där för synundersökning klockan halvtre. Jag har sen en tid tillbaka tyckt att jag ser lite dåligt på nära håll i mina progressiva glasögon.


Jag genomgick synundersökningen, och det visade sig att jag skulle behöva två steg starkare styrka på nära håll, och ett steg starkare styrka på långt håll.


Men jag beställde inga nya glasögon i dag. För jag vill ha nya bågar då också, och då vill jag ha mitt bästa smakråd med mig, Jenny förstås!


Jag ska gå och beställa nya glasögon innan den sista maj, för då får man ett par extra glasögon på köpet.


Sen så gick jag till torget, och köpte jordgubbar, bigarråer, hallon, och vindruvor.


Gick sen hem igen. Och så höll jag på som vanligt här hemma resten av eftermiddagen, och plockade och fixade med allt möjligt här hemma. Varvade med stunder vid datorn förstås. Och avbrott för middag blev det vid femtiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0