Dagens Dagbok - Torsdagen den 28 maj 2009 - Eftermiddagen.

Åkte hem direkt efter jobbet. Borzko var hemma när jag kom hem, för han hade sin veckans lediga dag från jobbet i dag.


Jag var bara hemma en kort stund, och sen så åkte jag iväg med bilen till Kungens Kurva för att möta upp med min syster Anette där.


Vi hade stämt träff där för att handla lite inför vår gemensamma studentmottagning för Jenny och Mathias.


Först var vi på Citygross där vi handlade för lite drygt en tusenlapp. Vi beställde också tårtor för en tusenlapp. Sen så var vi på Systembolaget där vi handlade för lite drygt sjuttonhundra kronor. Och sen så tillkommer ju den största biten, som är cateringmaten, som kommer att kosta ungefär tretusen sexhundra kronor. Vi räknar med att allt som allt kommer studentmottagningen att kosta närmare åttatusen kronor. Och så delar vi det lika, så det blir fyratusen för mig ungefär. Men så kommer det ju ungefär fyrtio personer också. Så det är etthundra kronor per gäst och per person för oss.


När vi vara klara med dagens inköp så åkte vi hem åt varsitt håll. Och jag kom hem vid halvsextiden. Borzko var inte hemma när jag kom hem då. Han hade åkt iväg till Råsunda för att se Hammarby spela derby mot AIK.

Kommentarer
Postat av: Snurran

Ujuj, dyrt, men skönt att slippa mycket av jobbet själva..

2009-05-28 @ 21:14:44
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Bim

---> Snurran: Ja, det blir djävligt dyrt... :-( Men ändå så får det faktiskt lov att vara värt det. För jag orkar bara inte laga mat och baka själv. Tycker det är jobbigt ändå nu, på slutet av terminen. Tack och lov så är det okej för syrran också, att vi köper nästan allt klart. Det är ju bara en gång...

2009-05-28 @ 21:19:34
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Angela

Jag förstår precis efter jag är mitt uppe i festförberedelser själv - men visst är det lite kul också ;-)

Jag hr också bestämt att inte laga allt själv mer än tårtor och kuvertbröden. Det ska vi göra tillsammans nästa vecka - han kan gott få jobba lite också för sin fest ;-)

2009-05-28 @ 22:25:31
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Bim

---> Angela: Jo, kul är det väl också. ;-)

Och visst tycker jag att han också ska få jobba lite för sin fest! ;-D

2009-05-29 @ 20:23:58
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0