"Som om ingenting" av Katarina von Bredow - 1999 - Bok.



---------    

Recension av boken: "Som om ingenting" av Katarina von Bredow (1999) (Genre: Svensk Skönlitteratur / Ungdomsböcker)

---------   


"På skrivarkursen träffar nittonåriga Elin Paul. De finner en alldeles speciell samhörighet och Elin känner att det börjar utvecklas något mer mellan dem. Sakta går det upp för henne att hon är kär. Allvarligt kär. Men Paul är tjugofem år äldre än Elin. Och han är far till Tessan, Elins bästa kompis. Hon kämpar emot. Det får inte hända, det finns inte. Men det händer i alla fall."


(Kopierat från adlibris.se) 

---------    


Jag gillar Katarina von Bredows ungdomsböcker. Den här är tio år gammal, men jag hade inte läst den förut. Nu, efter den här boken, har jag läst sju stycken av hennes åtta ungdomsböcker. 

Nackdelen med ungdomsböcker är ju bara att dom oftast är för tunna, för korta, och för lättlästa. Och så var det med den här. Men den var bra. Så jag kan rekommendera den. ///Bim
.  

---------   

Betyg:  3 av 5.  

---------   


Kommentarer
Postat av: Maria,kiruna

Jag gillar också hennes böcker, tycker de är små mysiga på något sätt. Hon hjälpte mig också med en uppgift när jag pluggade medie och kommunikations kunspak på högskolan så det är jag henne tacksam för. Vi skulle intervjua olika personer som på något sätt hade med media att göra.

2009-05-02 @ 14:00:14
Postat av: Bim

---> Maria, Kiruna: Vad snällt av henne! Och visst skriver hon bra! :-D

2009-05-02 @ 16:38:36
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Anna

Kul att det är någon mer än jag som är vuxen och tycker om att läsa ungdomsböcker. mina favoriter i den genren är Mats wahl och Peter Pohl, har du läst något av dem?

2009-05-03 @ 22:55:09
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Postat av: Bim

---> Anna: Ja, jag gillar ungdomsböcker. Peter Pohl har jag läst böcker av. Men inte Mats Wahl tror jag. Kanske borde testa!? ;-)

2009-05-05 @ 19:51:59
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0