Dagens Dagbok – Lördagen den 7 november 2009 – Andra halvan av eftermiddagen + Första halvan av kvällen. (Med tre fotografier).


Vid halvfyratiden så gick Borzko och jag iväg hem till mamma och pappa. Pappa fick en fin bok av mig, en biografi om Monica Zetterlund, i Fars Dags-present.

 

Sen så gick vi alla fyra iväg till centrum, och till restaurangen ”Kinahörnet” som min pappa hade valt.

 

Strax efteråt så kom Jimmy hem från stan, och gjorde sällskap med oss.

 

Pappa, Borzko, och Jimmy åt från buffén. Jag och mamma åt wokade jätteräkor med broccoli. Pappa och mamma drack rödvin. Borzko och Jimmy drack starköl. Och jag drack mineralvatten. Till efterrätt så tog vi alla in friterad banan med glass. Och så kaffe förstås.

 

Vi satt där i lite drygt två timmar. Jättegott var det. Och jättetrevligt hade vi det.

 

Sen så gick vi alla därifrån. Först så gick vi till busstorget där vi sa hejdå till Jimmy. Han skulle ta bussen hem till några kompisar, som skulle ha fest.

 

Borzko och jag promenerade sen med mamma och pappa till deras hus, där vi sa hejdå till dom. Och sen så gick vi hem.

 

Kom hem vid sjutiden. Borzko satte sig då och läste i sin bok. Och jag satte mig med datorn i knäet en stund.

 

Här är tre fotografier från middagen.

 


 


Kommentarer
Postat av: Malin

Ska du göra ett inlägg om idol som du brukar? Vad du tyckte osv? Jag saknade det imorse, haha. :-)

2009-11-07 @ 21:52:38
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Malin: Hahaha! Kul att du saknade mitt inlägg! ;-) Men dom senaste veckorna så har jag faktiskt gjort ett inlägg på söndagen, om både Idol och Körslaget! Och så blir det i dag också! :-D

2009-11-08 @ 09:55:49
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0