Dagens Dagbok – Lördagen den 7 november 2009 – Morgonen.


Mobilen larmade klockan sex, och jag gick då upp direkt. Jag gick ner direkt och väckte Jenny, som jag hade lovat. Hon sov ju här i natt, eftersom hon slutade ett kvällspass i går klockan elva, och så skulle hon jobba ett extra pass i dag och börja klockan sju. Hade hon då åkt hem till Tumba för att sova, så hade hon ju inte hunnit sova många timmar. Nu när hon sov här, så hann hon sova nästan sex timmar.

 

Vid tjugo över sex så åkte Jenny och jag iväg i bilen, och jag körde henne till jobbet på McDonalds i Västberga. Sen så åkte jag hem igen, och kom hem vid kvart i sju. Tänkte först gå och lägga mig en stund igen, men bestämde mig ändå för att vara uppe.


Jag duschade, och gjorde mig i ordning. Och sen så blev det frukost, fika, och nyhetsläsning i datorn.

 

Någon förmiddagspromenad hade jag definitivt ingen lust med. Mörkt, grått, trist, blåsigt, och ett ihållande spöregn…

 

Borzkos mobil larmade klockan halvnio. Han gick då upp, genomgick sina morgonbestyr, och åt frukost.

 

När han var klar sen, vid halvtiotiden, så stack han iväg med sin lastbil. Han skulle inte jobba i dag, men han skulle åka iväg och lämna in den på verkstad, och skulle få några övertidstimmar för det.

 

Jag bestämde mig för en slapp och skön innedag i dag, med pyttelite nytta och jättemycket nöje. Mest bokläsning förstås!

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0