Dagens Dagbok – Söndagen den 1 november 2009 – Eftermiddagen.

 

Jimmy vaknade och gick upp vid tolvtiden. Han åt då frukost och jag åt lite lätt lunch. En fika och en pratstund blev det också.

 

Borzko kom tillbaka hem från OKQ8 för andra gången. Först bytte han ju däck på vår bil, från sommardäck till dubbdäck. Sen så åkte han ju dit för att byta däck på Jimmys bil. Men han insåg rätt så snabbt att Jimmys vinterdäck var helt slut, och bytte dom aldrig. Utan Jimmy måste tyvärr investera i nya vinterdäck under den närmaste tiden.

 

Både Borzko och Jimmy åkte sen iväg till återvinningscentralen i Högdalens Industriområde, och kastade Jimmys gamla däck.

 

När dom kom tillbaka igen så duschade dom båda två, i tur och ordning, och gjorde sig i ordning.

 

Jimmy satte sig sen framför datorn.

 

Borzko stack sen ganska så snart iväg igen. Han åkte till Söderstadion för att möta upp med sina kompisar. Sen så skulle dom se Hammarbys sista fotbollsmatch för säsongen. Och efter matchen sen så skulle han direkt hem till sin mamma på sitt vanliga söndagsbesök.

 

När Borzko hade åkt, så flyttade jag ner med min dator till Jimmys rum. Jag har ju knappt sett honom sen i torsdags. Så det var mysigt att sitta där med varsin dator, och småprata ibland.

 

Vid fyratiden så åt vi middag tillsammans, och en fika blev det också.


Sen så fortsatte vi båda två att sitta i Jimmys rum. Jimmy satt vid datorn. Jag delade min tid mellan datorn, och en ny bok: ”Rätt åt dig” av Jane Fallon. Lyssnade på musik gjorde vi också, och pratade också förstås.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0