Dagens Dagbok – Söndagen den 15 november 2009 – Morgonen + Förmiddagen + Eftermiddagen.


Mobilen larmade klockan halvåtta i morse också. Och jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Ett stort glas kaffe och nyhetsläsning i datorn blev det sen.

 

Borzkos mobil larmade klockan nio även i dag. Och han genomgick då sina morgonbestyr. Sen så åt vi frukost, fikade, och hade en pratstund i köket.

 

Borzko stack sen iväg till Farstahallen även i dag för att träna.

 

Jag hade funderat på en promenad i dag. Men spöregn, blåst, och det fruktansvärt mörka, gråa, och trista vädret lockade inte precis. Så jag bestämde mig för att även i dag bara vara inne.

 

Hade planerat in en träff med Jenny på eftermiddagen. Men hon ringde vid tiotiden och sa att hon skulle jobba ett extra eftermiddagspass i dag, så träffen blev inställd, eller rättare sagt framskjuten. Får se om vi kanske ses på tisdag istället.

 

Jag satte mig först vid datorn en stund. Bloggade åtta inlägg bland annat. Läste bloggar också, och läste nyheter.


Sen så gjorde jag lite nytta här hemma. Höll på och fixade med diverse hushållsbestyr.

 

Jimmys mobil larmade klockan tolv, och då gick han upp. Han åt då frukost, och jag åt en lite lätt lunch samtidigt. En fika och en pratstund blev det också. Efter det så duschade han och gjorde sig i ordning.

 

Jimmy satte sig sen på sitt rum, framför datorn.


Jag satte mig uppe i vardagsrummet och började att läsa i en ny bok. Det blev Mats Strandbergs tredje roman: ”Halva Liv”.

 

Borzko kom sen hem från gymmet vid halvettiden. Efter lunch och fika, så satte han sig och läste i sin bok en stund.

 

Vid halvtretiden sen så åkte Borzko iväg igen. Han skulle först uträtta några ärenden. Och sen så skulle han hem till sin mamma på sitt vanliga söndagsbesök.

 

Sen vid fyratiden så åt Jimmy och jag middag.

 

Och efter middagen så fortsatte dagen som tidigare. Jimmy satt vid datorn på sitt rum. Jag läste mest i min bok. Men jag varvade också med datorstunder, och lite allmänt plockande och fixande här hemma.

 

Läste sen också ut boken som jag började på tidigare i dag. Recension som vanligt i separat inlägg.

 



Kommentarer
Postat av: Snurran

och i morgon är det måndag igen, vi ses!

2009-11-15 @ 20:58:02
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, helgen gick, som vanligt, alldeles för fort...

2009-11-15 @ 21:02:22
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0