Femal Balans + Lito Move.


Jag har aldrig ätit hälsokostpreparat förut. Jag tror att jag aldrig i hela mitt liv förut överhuvudtaget har varit inne i en hälsokostaffär... Men nu så har jag varit och shoppat där.

Vore kul att få höra lite åsikter om hälsokostpreparat i allmänhet, och om Femal Balans och Lito Move i synnerhet.



Femal Balans ska jag testa att äta mot PMS-besvär. Jag har aldrig haft besvär av PMS förut i livet. Men den senaste tiden så tycker jag mig ha märkt en förändring. Möjligtvis att det kanske har att göra med att jag förmodligen närmar mig klimakteriet. Så nu ska jag ge Femal Balans en chans, och se om det lindrar mina PMS-besvär.



Lito Move ska jag testa att äta för min Artros. Jag har ju ganska så mycket ont i mina stortåleder nästan jämt. Jag har också ont ibland i mina tumleder. Och jag känner även av lite ont i knäna ibland. Nu har jag läst mycket om nyponextraktpulver som tydligen lindrar besvären för många. Så jag ska även ge Lito Move en chans, och känna efter om det lindrar något. Jag äter ju sedan tidigare Glukosamin, som jag har fått på recept av min läkare. Men jag vet inte direkt om det gör någon skillnad.

Någon om har någon erfarenhet av någon av dessa produkter? Eller några andra liknande preparat? Skriv gärna och kommentera i så fall!



Kommentarer
Postat av: Therése

Man bör inte blanda en del mediciner med hälsokostpreparat, så fråga din läkare eller Sjukvårdsupplysningen om det för säkerhets skull. En del kan slå ut varandra.

2009-11-01 @ 14:11:04
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Therése: Okej. Tack för tipset. Ska kolla upp det då.

2009-11-01 @ 15:03:07
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Lory

Jag fick diagnosen knäledsartros i november. Jag började äta Litomove på en gång och efter 4 veckor märkte jag en stor skillnad. Plötsligt upptäckte jag att jag kunde gå "normalt" på morgonen och stelheten i mina ben och knät var som bortblåst. Smärtan har också börjat att försvinna. Jag märker hela tiden att det blir bättre och bättre! Har tagit Lito Move i snart 8 veckor. Rekommenderar verkligen dessa kapslar!! Lycka till!

2011-01-17 @ 21:52:47
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Lory: Tack för din kommentar! Jag åt ett tag när jag bloggade om det. Märkte ingen skillnad och slutade... Men jag har faktiskt funderat på att ge det en andra chans!

2011-01-17 @ 21:59:05
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0