Frågestund!


På begäran från Jonna och Pernilla, i kommentarerna i det länkade inlägget, så startar jag nu upp en Frågestund.

Frågan för mig är, om det överhuvudtaget finns någon intresse från er? Men annars så får det väl räcka med frågorna från Jonna och Pernilla i så fall!

Så kom igen nu! Jonna, Pernilla, och alla ni andra cirka tvåhundrafemtio läsare där ute! Fråga mig om precis vad som helst! Jag kommer att försöka att svara så utförligt som möjligt på dom flesta frågorna. Kanske inte dom mest privata och personliga bara.

Via den här länken så finns inlägget till min förra Frågestund, som var i januari, och där finns vidare länkar till tidigare Frågestunder.



Kommentarer
Postat av: DH-bloggen

Vad tror du är anledningen till att folk läser din blogg?

2009-11-01 @ 15:50:05
URL: http://fairview.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

--- DH-bloggen: Tack för min första, och kanske den enda, frågan i min frågestund!

2009-11-01 @ 16:21:21
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Hur känns det att Jimmy som är flera år äldre än Jenny fortfarande bor hemma medans hon flyttat hemifrån för ett år sen och har Jimmy några planer på att flytta inom en snar framtid?

Vad är tanken kring tavlan ni har ovan för er säng?

Kommer du inom en snar framtid färga tillbaka till det lite rödaktiga håret du hade i våras/somras?

Varför skriver du kommatecken framför "och"? Kommatecknet finns ju för att man inte ska behöva skriva så många och i texten och det är ett absolut grammatiskt fel med kommatecken före och. Nu kommer du väl svara att du trivs bäst så men varför, när det är fel?

Kan du inte göra ett (eller flera) videoinlägg?

Vad tycker du om Linus som kommenterar allt som oftast? Har också för mig att han smsat Jenny; hur var historien kring det?

Hur många pojkvänner har Jenny haft?

Tror du att du kan uppfattas som bitter när du svarar på kommentarer?

Tycker Borzko att det är negativt på något sätt att hans barn inte på något sätt är delaktiga i hans kultur/50 % av deras kultur?

Umgås du med några utöver din familj?

Varför åker ni inte på semster till Kroatien?

Varför skriver du inte mer egen text på dina bokrecensioner? Det är en bra del i din blogg som jag tror kan intressera många, men varför kan du inte utveckla det lite mer, varför du inte blev fångad av boken, gillade den etc etc? Skulle va intressant med en så van läsares utvecklade åsikter.

Om du nu gillade Marie Hermanssons böcker och sitter så mycket vid datorn, varför kan du inte ens försöka titta på filmatiseringen av Mannen under trappan?

Finns det möjlighet för dig att åka kommunalt till och från jobbet?

Känner du inte att du vill försöka vara mer miljövänlig, tex köpa ekologiskt och sopsortera?



Många frågor nu, men det kanske väger upp få frågae ;-)

2009-11-01 @ 16:44:10
Postat av: Linus

Hur du du Pernilla, den saken är utagerad redan mellan Bim och mig för längesedan.

Nu gör du mig både arg och ledsen Pernilla :-(

2009-11-01 @ 16:51:50
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Pernilla: Oj, oj, oj! Vilken kommentar! Det blir ett riktigt jobb att svara på alla dom frågorna! Tror nog att jag kommer att göra ett helt inlägg med svar på alla frågor, och det kommer nog i så fall inte förrän nästa helg! Tack för ditt engagemang! :-)

2009-11-01 @ 16:52:39
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Linus: Jag svarar på Pernillas fråga sen.

2009-11-01 @ 16:54:21
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Men oj vad synd Linus.. Det spelar ingen som helst roll om saken är utagerad eller inte, du har fortfarande smsat henne och jag undrar om historien kring det.

Mycket oklart varför du blir arg och ledsen över det.. Inte för att det heller spelar någon större roll :-)

2009-11-01 @ 16:55:25
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Pernilla: Och jag svarar till helgen...

2009-11-01 @ 17:01:06
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Linus

Hör du Pernilla, din trångsynta svensk.

Den frågan tycker jag inte du behöver ett svar på för den var så nedra dum.

2009-11-01 @ 17:08:22
Postat av: Sanna

Om du fick resa vart du ville utan att vara begränsad av pengar, vart skulle resan gå och varför?



Du är typ vegetarian men äter fisk om jag förstått rätt? Hur länge har du gjort det?



Vad är din favoriträtt och favoritdryck?

2009-11-01 @ 17:09:38
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Linus: Jag kommer att svara på alla frågor.

2009-11-01 @ 17:13:45
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Sanna: Tack för dina frågor! :-)

2009-11-01 @ 17:14:03
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Linus: HAHA herregud.. Du vet ingenting om min nationalitet; därför är väl påståendet om den "nedra dumt"?

Man är alltså trångsynt och dum för att man undrar kring händelsen då en person man inte känner, som läser någons blogg, smsar bloggförfattaren? Kanske att smsa tjejer man inte känner är trångsynt och kanske till och med nedrans dumt...

2009-11-01 @ 17:24:20
Postat av: Linus

Okej.

Jag tror jag slutar att kommentera här, eftersom folk verkar reta sig på det.

2009-11-01 @ 17:29:25
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Pernilla: Tycker att vi lägger ner den här diskussionen nu...

2009-11-01 @ 18:04:24
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Linus: Tycker att vi lägger ner den här diskussionen nu...

2009-11-01 @ 18:04:57
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Therése

Skänker du pengar till välgörenhet eller några organisationer typ Cancerfonden?

Hur kommer det sig att du läser så många böcker, men inte skriver så utförligt om dem i dina rapporter? Fungerar böckerna som en slags verklighetsflykt? Föredrar du kvantitet före kvalitet?

Har du spanat in den nyöppnade Pandurobutiken i centrumet? Om ja, vilket är ditt spontana intryck av den?

Vilka är fördelarna med att bo i Farsta jämfört med ditt tidigare boende? (var det i Rågsved eller liknande?)

Jobbar du heltid?

2009-11-01 @ 18:15:46
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Therése: Tack även du för dina frågor! :-)

2009-11-01 @ 18:19:11
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Therése

P.S.

Varför specificerar du alltid att ni "pratar" alternativt "skratta" när du summerar en dag? Typ "vi pratade också förstås" eller "Jenny och jag pratade och skrattade".

Jag tycker det liksom hör till vardagen (precis som när man sms:ar, filar naglarna eller drar en riktig brakfjärt) så jag förstår inte varför det måste skrivas ut. :)

Vill du framstå som en pratsam skratterska?

I min värld får det dock motsatt effekt, jag tänker: "oj, pratar och skrattar hon så sällan att det måste noteras"?

2009-11-01 @ 18:24:08
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Therése: Tack igen.

2009-11-01 @ 18:33:12
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Emma

åh, vad kul med frågestund :) jag tänkte så här "nu jävlar ska du få det jobbigt för jag ska fråga massor" haha och vad händer då? jag kommer inte på en enda fråga haha. Jaja, kanske kan komma på några annars skickar jag flera när jag kommer på :)



1.Vilken är den bästa konserten du har varit på?

2.Vad är det bästa/roligaste och det sämsta/jobbigaste med att blogga?

3.Läser din familj, släkt, vänner och jobbarkompisar din blogg?

4.Vilken dag i veckan tycker du är den bästa?

5.Vart är du uppvuxen någonstans?

6.Vad är det pinsammaste som hänt dig? eller som du gjort?

7.Om du fick en miljon vad skulle du göra då?

8.Läser du några av storbloggarna? vilka i så fall och vad tycker du om dom?

9.Hur tror du folk uppfattar dig?

10.Vilka länder vill du åka till?

11.Vad är du rädd för?

12.Hur skulle du beskriva dig själv med 3 ord?

2009-11-01 @ 18:52:48
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Emma: Tack för dina frågor! Och du får gärna komma med flera! Jag som trodde att jag kanske inte skulle få några alls... Och så får jag så här många på bara några timmar! Oj, vad jag kommer att få det jobbigt i helgen när jag ska skriva inlägget med alla frågor och svar! ;-)

2009-11-01 @ 19:03:54
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Akå

1. Hur många läsare har du per dag?

2. Har någon bloggläsare kommit fram till dig och hälsat nångång? Hur skulle du reagera?

3. Pratar du mycket om din blogg med din man, tex vad tycker han om att du fotograferar dina inköp och sånt?

4. Hur stort bor ni?

Nu kommer jag inte på några flera frågor, men jag önskar en videoblogg! Vore SÅ roligt! :D

2009-11-01 @ 19:16:55
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Akå: Tack så mycket för dina frågor! :-D

2009-11-01 @ 19:20:29
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: mimmi

Har du läst artikeln i senaste Amelie där paret sitter med var sin dator i knät och kommunicerar via datorn. Ganska så intressant inte för du och din man gör det.

2009-11-01 @ 19:39:22
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mimmi: Nej, jag läser inte Amelia. Inte några tidningar alls förresten. Utom Aftonbladet och Expressen på Nätet.



Ingen risk att jag och Borzko skulle kommunicera på det sättet. För han rör aldrig en dator.

2009-11-01 @ 19:55:55
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Har förstått att din man inte rör datorer men ganska intressant att man i stället för att prata kommenterar varandras bloggar facebook inlägg....d v s att man kommenterar inom familjen fast man borde prata. Det är kul att blanda upp läsande med tidningar böcker.

Själv läser jag dagstidningar som SvD DI m m på papper och i bland kikar jag in på AB på nätet men för mig ger det inte det jag är intresserad av inom näringsliv och politik.

Tycker tt Tara o M magasin är intressanta artiklar om mycket om böcker. Själv tror jag att det är bra att blanda upp läsandet

2009-11-01 @ 22:46:43
Postat av: Kristina

Hej Bim,



Först så vill jag säga att jag läst din blogg länge men aldrig kommenterat (tror jag). Jag tycker om din blogg för den är så enkel (menat på ett positivt sätt) och för dina fotografier.

Mina frågor är kanske för personliga och så klart väljer du själv om du vill svara på dem, jag slutar ej att läsa din blogg även om du väljer att inte svara ;)

1) Varför lagar du inte mat? Eller för den delen någon annan i din familj, tröttnar ni inte på sallader, pizza eller djupfrysta färdigrätter?

2) Din man har en son till, du skriver aldrig något om honom och jag undrar om dina barn umgås med sin halvbror, umgås din man med sin son, umgås du med honom?

Jag vill inte att du ska ta mina frågor som något negativt eller som kritik för det är inte så jag menar dem, jag är bara nyfiken.

2009-11-02 @ 00:43:22
Postat av: Malin

Fy så mycket tråkiga frågor och kommentarer till detta inlägg.. Jag kan fortfarande inte förstå varför man kommer hit för att trycka ned någon eller vara taskig! Usch!



Mina frågor:

- Vilken är din favoritmat?

- Om du bara skulle få ha en av dina tatueringar kvar, vilken skulle du då välja?

- När startade ditt bokintresse?



Jag ser fram emot alla svar!! Kram!

2009-11-02 @ 06:54:56
Postat av: Mimmi

En fråga

Vilket nyhetsprogram tittar du på, Aktuellt Rapport TV4 eller lyssnar du på nyheter på radion istället.

2009-11-02 @ 07:17:13
Postat av: Anonym

1. Bor du nära Farsta Centrum?

2. Vad tycker du om Farsta Centrum? Utbudet av affärer osv?

2009-11-02 @ 10:35:51
Postat av: Maja

Jag har läst din blogg hur länge som helst, och finner den alltid lika intressant, och då är jag lika gammal som jenny. Har aldrig kommenterat, men nu har jag en del frågor jag vill att du svarar på :)



1. Hur träffades du och Borzko? klickade det direkt eller var nån av er svårflörtad?

2. du och jenny verkar ha en underbar mor&dotter-relation där du är både mamma och kompis. Kan det ha några nackdelar att ni är "kompisar" också? Som att det varit svårt att säga ifrån eller komma med mammiga råd? Hur har ni gjort för att få en så bra relation? Något tips till alla morsor och döttrar tack

3. Vad hade du för stil i din ungdom?

4. Vad är det jobbigaste du gått igenom?



Tack för en bra blogg :)

2009-11-02 @ 14:03:18
URL: http://lillagummans.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mimmi: Okej!

2009-11-02 @ 14:20:16
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Kristina: Tack för dina frågor! Svar kommer till helgen! :-)

2009-11-02 @ 14:21:04
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Malin: Tack så mycket för dina frågor! :-D

2009-11-02 @ 14:22:03
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mimmi: Tack för frågan!

2009-11-02 @ 14:22:29
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: Tack för frågorna!

2009-11-02 @ 14:22:58
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Maja: Tack för dina frågor!

2009-11-02 @ 14:25:03
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Anonym

hur kommer det sig att ni inte umgås med Borzkos son? =) Ha en finfin helg

2009-11-07 @ 15:49:37
Postat av: Anonym

hur kommer dit sig att ni aldrig umgås med Borzkos son? =) Ha en finfin helg!

2009-11-07 @ 15:51:13
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: Tack för din fråga.

2009-11-07 @ 18:55:12
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: Tack för din fråga.

2009-11-07 @ 18:55:31
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0