I dag så har Jimmy börjat på ett nytt jobb!




Ja, i dag så har Jimmy börjat på ett nytt jobb. På XL Bygg Tullinge. Han är heltidsanställd, och till att börja med så är han provanställd i sex månader. Han är anställd som brädgårdsarbetare / chaufför. Så han ska jobba på brädgården i första hand, och så ska han hoppa in och köra alla dom tre lastbilarna om och när dom ordinarie chaufförerna är borta.

Han har ju jobbat en hel del där förut också, fast då som inhyrd. För det jobbet som han precis har slutat på, det var ju på en firma som hyr ut personal. Där har han varit anställd i två och ett halvt år. Men på slutet så var det lite ont om jobb där, så det var därför han valde att sluta där.

Jag är jätteglad för Jimmys skull för det nya jobbet. Och jag önskar honom all Lycka Till. Och jag ska verkligen hålla tummarna att han sen får en fast anställning om ett halvår när provanställningen går ut.

(Länk till XL Bygg Tullinges hemsida)



Kommentarer
Postat av: Mimmi

Grattis till Jimmy och hans jobb!!



Förra hösten var min dotter fast anställd på ett bemanningsföretag. Trots hon fick lön 80% av heltid så blev hon inte utplacerad på 2 mån.

Att inte veta vad som skall hända nästa dag och hela tiden ha i bakhuvudet att man kan bli uppsagd är inte kul. Efter 2 mån fick en placering.

2009-11-24 @ 07:37:18
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mimmi: Tack! :-D

2009-11-24 @ 15:08:38
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0