Dagens Dagbok – Fredagen den 9 oktober 2009 – Eftermiddagen.

 

Som jag skrev i mitt tidigare inlägg, om dagens jobb, så kom jag hem klockan ett.

 

Borzko var hemma när jag kom hem, för han hade haft sin veckans lediga dag i dag. Han hade, som ofta när han är ledig, tagit hand om veckostädningen i dag.

 

Men han hade haft lite otur i dag… För när han böjde sig ner vid köksbordet, för att torka golvet under kökssoffan, så knäppte det till i ryggen på honom… Så han fick jätteont i sidan på ryggen… Han har ringt till vårdscentralen och även till sjukvårdsupplysningen... Dom tror att det kan vara en liten muskelbristning… Dom tyckte att han skulle vila, röra sig försiktigt, och ta värktabletter, och avvakta tills i morgon…

 

Jag pratade en stund med Borzko när jag kom hem, och sen så gick jag ut på en promenad under min friskvårdstimme. Jag gick till Hökarängen, och en annan väg tillbaka, och var ute i ungefär en timme.

 

När jag kom hem igen så la jag mig på min spikmatta och min spikkudde i en halvtimme.

 

Sen efter det så gick jag hem till min mamma och pappa på en fika. Satt där i lite drygt en timme ungefär.

 

Jimmy hämtade sen upp mig på vägen hem från jobbet.

 

När vi kom hem så åt vi middag ihop alla tre. Satt sen en bra stund och pratade.

 

Efter det så tog Jimmy och jag en sväng till centrum och till Hemköp. Handlade en hel del matvaror, och en massa gott att äta till kvällen.

 



Kommentarer
Postat av: Snurran

Du får krångla ner Borzko på spikarna så kanske han blir bättre.. :-/

2009-10-09 @ 22:29:35
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, jag försökte i dag, men han var inte så intresserad. Han kanske hade för ont för att lägga sig där. Ska nog försöka igen i morgon, beroende på hur han mår.

2009-10-10 @ 00:13:16
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0