Dagens Dagbok – Fredagen den 9 oktober 2009 – Jobbet.

 

Jobbade så klart precis som vanligt även på arbetsveckans sista dag.

 

Först så städade jag matsalarna. I dag var jag ensam om att göra det, så det blev bara sopning av alla tre matsalarna, och ingen moppning, bara lite runt barerna i stora matsalen.

 

Sen så var jag i diskrummet och hade hand om morgondisken.

 

Och sen så var jag i diskrummet även under lunchserveringen, och hade hand om disken.

 

Vi serverade kycklinggryta med kokt ris i dag. Och vår salladsbuffé.

 

En av kollegerna var ledig i dag. Men vi hade även i dag vår praktikant som bra hjälp.

 

Sen så slutade jag klockan ett i dag, istället för, som vanligt, klockan två.

 

Vi har börjat med ett försök, att ta ut vår friskvårdstimme, som vi har rätt till, en gång i veckan.

 

Vi har aldrig gjort det förut, för vi har inte fått till det att fungera. Men nu så har Snurran gjort ett schema, som vi testar, där vi turas om att gå en timme tidigare en dag i veckan.


Så jag ska gå tidigare på måndagar, onsdagar, eller fredagar, på ett rullande treveckorsschema.

 

Vi fikar ju alltid mellan ungefär tjugo i ett, och ett. Så när vi ska gå tidigare, så kan vi välja mellan att vara med på fikat, eller gå och byta om redan tjugo i ett. Så gjorde jag, och åkte hem vid tio i ett, och var hemma i Farsta redan klockan prick klockan ett för att kunna utnyttja min friskvårdstimme.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0