Dagens Dagbok – Lördagen den 17 oktober 2009 – Hela Dagen. (Med sexton fotografier).

 

I går så gick jag upp vid halvåttatiden, Borzko vid halvniotiden, och Jimmy vid niotiden. Alla duschade och gjorde sig i ordning i tur och ordning, och frukost åt vi förstås också.

 

Vid tiotiden sen så stack Borzko iväg till Farstahallen för att träna. Jimmy och jag åkte iväg i hans bil strax efter.

 

Först så åkte vi bara till Centrum och hämtade upp två stycken tårtor på Konsum. Två fina gräddtårtor med hallon, för tvåhundra kronor styck.

 

Sen så åkte vi hem till Jenny och Jocke, och kom dit vid elvatiden.

 

Först så tog vi en fika alla fyra, och satt och pratade lite.

 

Sen så satte vi igång alla fyra med att förbereda allting inför kvällens födelsedagsfirande.

 

En sväng ner till Tumba Centrum för lite kompletteringshandlande blev det också. Det mesta handlade vi ju redan i torsdags.

 

När vi kom hem igen så fortsatte vi vårt jobb.

 

Sen så kom kära familjen och släkten. Vi skulle bli arton stycken, men min moster mådde inte bra så hon stannade hemma, så vi blev sjutton stycken.

 

Dom här var vi: Britt-Marie, Borzko, Jimmy, Kristian, Jenny, Jocke, Tindra, Dragica, Mirko, Gun, Yngve, Anette, Kenneth, Mathias, Patric, Maria, Nova.

 

Vi åt tacos, som är en tradition på Jimmys födelsedag. Och sen så blev det kaffe med kakor och tårta. Och efter det chips, godis, och frukt.

 

Jimmy fick mest pengar, men även kläder och blommor.

 

Det blev en trevlig kväll, med gott att äta, gott att dricka, prat och skratt, och sjungande och hurrande för 22-åringen.


Roligt att träffa lilla söta Nova, som nu är lite drygt två månader.

 

Jag diskade allt, som vanligt, och med allt annat så hjälptes vi åt med.

 

Vid tiotiden så hade alla gått, och efter det sista städandet så åkte vi också hem.

 

Gick och la mig nästan direkt när jag kom hem. Helt slut efter dagen, och efter hela veckan när jag inte har mått bra. Hade ont i ryggen och sidan när jag gick och la mig.

 

Här kommer sexton fotografier från dagen.

 


Kommentarer
Postat av: Malin

Ni verkar haft en väldigt trevlig dag, kul!



Himla snyggt med mörkt hår på Jenny också! Vet att hon frågade vad man tyckte i hennes blogg förut, men eftersom hon inte berättade hur hon gjorde var det kul att se det här! :-)

2009-10-18 @ 16:38:57
URL: http://mizze.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Malin: Ja, det var en jättetrevlig dag! Det har vi faktiskt alltid när vi träffas, och det känns himla bra.



Ja, jag tycker att Jenny är jättefin i sitt mörka hår, även om jag nog kanske älskar hennes blonda hår ännu mer. Men det är ju kul med förändringar och förnyelser ibland.

2009-10-18 @ 16:46:24
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Ser ut som ni hade en väldigt trevlig kväll! Tack för alla fina bilder :-)

2009-10-18 @ 19:53:50
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Emma

vad kul och bra att ni hade en sån trevlig dag :)



Jag måste bara säga att fy fan vad snygg du är i den där jackan. Du ser alltid så himla rockig och cool ut. :)

Sen tycker jag att Jenny var jättefin i mörkt hår, det passar henne. Och kul med lite förändring i bland.

2009-10-18 @ 20:48:38
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Det hade vi! Och varsågod! :-D

2009-10-19 @ 15:24:00
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Emma: Ja, en härlig dag och kväll!



Tack för berömmet om mig i jackan! Jag blir jätteglad över det, det ska du veta! :-D



Ja, Jenny är fin i sitt mörka hår. Och det är kul med lite förändring ibland. (Även om jag tycker att blont är ännu finare!) ;-D

2009-10-19 @ 15:25:12
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0