Dagens Dagbok – Onsdagen den 7 oktober 2009 – Hela dagen. (Med fem fotografier).


Jobbade som vanligt i dag också. Samma arbetsuppgifter som i går. Alltså först städning av matsalarna, sen hand om morgondisken, och sen hand om disken under lunchserveringen.


Vi serverade fiskgratäng (hokifilé med hummersås) och kokt potatis.


Fyrorna och femmorna hade idrottsdag i dag, och åt inte lunch i skolan. Så det var lite lugnare mitt i lunchserveringen.


En av kollegerna gick hem på förmiddagen i dag, för hon mådde inte bra. Men vår praktikant jobbade på bra, så arbetsdagen gick bra ändå, trots personalbristen.


Åkte sen direkt hem efter jobbet. Jimmy var hemma när jag kom hem. Han hade inte jobbat under dagen, utan skulle jobba några timmar på kvällen istället.


Han åkte iväg vid strax före tre, för han skulle börja att jobba klockan tre. Jag åkte med honom i bilen, och han släppte av mig hos min mamma och pappa.


Jag hade lovat att komma och fika hos mamma och pappa en snabbis, innan jag skulle iväg till stan.


Så jag var där i lite drygt en timme och fikade och pratade.



Pappa hade varit och köpt sig en digitalkamera. Så jag visade dom lite hur den fungerade.



Sen vid fyratiden så gick jag till tunnelbanan och åkte in till stan för att möta upp med Jenny och Jocke.


Vi gick runt och kollade lite först. Och sen så gick vi och åt middag på Sandys.


 

Jag åt en pastasallad med skaldjur.




Vi gick sen runt i kläd- och skoaffärer. Jenny köpte sig ett par stövlar. Och sen fick hon välja ut en mössa, ett par handskar, och en halsduk av mig i försenad namnsdagspresent.


Vid halvsjutiden sen så skiljdes vi åt, och dom åkte hem till Tumba, och jag åkte hem till Farsta.


När jag kom hem så fixade jag en bruksanvisning till min pappa och mamma på deras nya kamera. Det följde ju ingen med på papper, utan bara på cd-skiva. Dom har ju ingen dator, så jag skrev ut en manual på papper till dom. Sextioen sidor var det…


Jimmy kom hem från jobbet vid strax efter åtta, och då följde han med mig hem till mina föräldrar för att lämna manualen.


När vi kom hem igen så hade Borzko precis kommit hem från jobbet.


Resten av kvällen så satt jag sen med datorn.

 



Kommentarer
Postat av: Snurran

Trevligt att göra något på en vardag :-)

2009-10-07 @ 21:47:50
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Absolut! Roligt med lite spontana grejer ibland! Och eftersom Jenny jobbet skift nu, dag, kväll, natt, helg, så får man passa på när det passar henne! Och det gör jag ju så gärna! ;-)

2009-10-07 @ 21:51:56
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Mimmi



Du skriver när du köper grejer till Jenny och var det är men skulle vara kul att veta vad du "skämmer bort " sonen med, så jag ka nfå lite tips.

Men håller med att det är lättare att skämma bort döttrar, har ju själv en och två söner.

2009-10-08 @ 07:32:41
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mimmi: Det är svårare med killar tycker jag. Han önskar sig oftare dyrare grejer. Så det blir nog så ofta att han istället får pengar, att lägga på saker som han vill ha.

2009-10-08 @ 16:40:28
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Visst är det så killarna får ekonomiska bidrag till grejer. Alla mina tre barn studerar och hinner inte arbeta men det är bara en som bor hemma.

2009-10-08 @ 17:45:35
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mimmi: Okej.

2009-10-08 @ 18:43:17
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0