Dagens Dagbok – Söndagen den 11 oktober 2009 – Morgonen + Förmiddagen. (Med elva fotografier).

 

Mobilen larmade klockan halvåtta även i dag. Jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. En fika och lite nyhetsläsning i datorn blev det sen. Borzkos mobil larmade klockan nio, och då gick han upp och duschade och gjorde sig i ordning. Sen så blev det frukost för oss båda.

 

Vid kvart i tio sen så gick vi båda ut på en promenad. Borzko var bättre i ryggen i dag, men inte så bra så han ville gå till gymmet för att träna. Så han följde med mig ut på en promenad i dag också.

 

Det var inte lika skönt väder som i går. Blött efter nattens regn, mulet, grått, och trist. Men vindstilla, och hyfsat skönt med cirka sju grader varmt. Så det var rätt så skönt promenadväder ändå.

 

Vi gick ner mot sjön Magelungen även i dag. Men sen så gick vi till höger istället för till vänster som i går. Vi gick över Farstanäsbron, ut på Farstanäset, och sen till höger. Fram till ridstallet som ligger där, och sen så vände vi och gick samma väg tillbaka.

 

Promenerade i en timme och en kvart ungefär, och sen så gick vi till Centrum tills dom öppnade klockan elva.

 

Förra veckan så köpte ju jag en ny jacka till Borzko. Och så var vi också och köpte honom ett par boots, och ett par skor. Nu var det dags för lite mer shopping till honom.

 

Först så var vi på Dressman där han köpte sig tre par jeans. Ett par svarta, ett par mörkblåa, och ett par mellanblåa. Dom kostade 500:- + 400:- + 400:-. Och så var det ”tag tre betala för två”, så det blev bara 900:- för tre par jeans. 300:- i snitt per jeans. Helt okej! Han hade tänkt sig två par jeans bara, men ett par gratis säger man ju inte nej tack till.

 

Sen så var vi på H&M där han köpte sig sex par kalsonger (300:-), och åtta par strumpor (160:-). Och två stycken skjortor, en grå och en blå, för 250:- styck.

 

Slutligen så var vi på J.C. där han köpte sig två v-ringade, kortärmade tröjor på 100:- styck.

 

Det blev alltså sammanlagt: 3 jeans, 2 skjortor, 2 t-shirts, 6 kalsonger, 8 strumpor för 2.050:- kronor. Mycket bra pris tycker jag.

 

Tillsammans med jackan (600:-), och dom två par skorna från förra veckan (500:- + 400:-), så har han nu köpt kläder för 3.550:-. Och nu klarar han definitivt hela hösten, vintern, och våren utan problem!

 

När vi kom hem igen, vid tolvtiden, så var Jimmy vaken och uppe. Vi tog då en fika tillsammans i köket alla tre, och lite lätt lunch blev det också.

 

Här kommer elva fotografier från förmiddagen.

 


Kommentarer
Postat av: Snurran

Fina bilder, särskilt nummer fyra uppifrån :-) Skönt att Borzkos rygg känns ännu bättre idag.

2009-10-11 @ 19:15:09
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Tack så mycket för berömmet om bilderna! Jag tycker själv väldigt mycket om bild nummer fyra! Skulle nästan kunna tänka mig att förstora den! ;-)



Ja, Borzkos rygg är mycket bättre. Så han ska (förstås) jobba i morgon.

2009-10-11 @ 19:24:14
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Emma

Verkar som om ni hade en mysig dag :) Och bilderna var jättefina, jag fastnade för bild nummer sex, verkligen jättefin. Du är duktig på att fotografera. Använder du din mobil? I så fall har den ju jättebra kvalite :)

2009-10-12 @ 22:42:20
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Emma: Tack för berömmet om mina bilder! Det blir jag glad över! Den sjätte bilden är tagen på ett av mina favoritställen. Bilderna är tagen med min Nokia N97, som jag är grymt nöjd med! :-)

2009-10-13 @ 18:02:49
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Therése

Superfina bilder, som alltid. Hur kommer man till hästarna? Finns de bortanför Farstanäsbron? Jag gick dit i slutet av min 14500-stegspromenad, så jag orkade inte gå längre än över bron. Hamnade i ett elljusspår i början av promenaden. Bara gick och gick och plötsligt var jag där, ha ha!

2009-10-18 @ 18:12:11
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Therése: Tack för berömmet om bilderna!



Till hästarna är det inte långt. Om du går över Farstanäsbron, och sen till höger, så är du vid stallet efter cirka fem, max tio, minuter.

2009-10-18 @ 18:16:16
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0