Dagens Dagbok – Söndagen den 25 oktober 2009 – Morgonen + Förmiddagen + Första Halvan av Eftermiddagen. (Med två fotografier).

 

Mobilen larmade klockan halvåtta i morse. Vi ställde om alla klockor redan i går kväll, utom dom som ställde om sig själv under natten. Så allt kändes rätt och som vanligt redan när vi vaknade.

 

Jag gick upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen blev det en fika och lite nyhetsläsning i datorn. Borzkos mobil larmade klockan nio, och då gick han upp och genomgick sina morgonbestyr. Sen så åt vi frukost tillsammans och hade en pratstund i köket.

 

Klockan tio så larmade Jimmys mobil, och han gick då upp. Borzko och jag gjorde honom sällskap i köket när han åt frukost. Sen så duschade Jimmy och gjorde sig i ordning.

 

Jag satte mig med datorn en stund, och gjorde månadens tråkigaste syssla: betalade räkningarna och fixade alla överföringar.

 

Vid elvatiden sen så stack Borzko iväg med bilen. Han skulle möta upp med några kompisar vid halvtolvtiden. Sen så skulle dom se fotbollsderbyt mellan Hammarby och AIK klockan halvett. Och direkt efter det så ska han åka hem till sin mamma på sitt vanliga söndagsbesök.

 

Jimmy och jag stack iväg vid strax före tolv. Först gick vi till Centrum och köpte blommor och choklad. Och sen så gick vi hem till mamma och pappa för att fika.

 

 

Vi var där i ungefär en och en halv timme och fikade och pratade. Jimmy hjälpte sin morfar att ställa om tiden på deras dvd/vhs också.

 

 

Vid tvåtiden så var vi hemma igen. Jimmy satte sig då framför datorn. Jag höll på och fixade och grejade med lite här hemma. Och varvade med datorstunder.

 



Kommentarer
Postat av: Snurran

Fina ringblommor i buketten, gillar verkligen den sorten med sina vackra höstfärger!

2009-10-25 @ 18:43:58
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, det var någon sorts Halloween-bukett med orange i som jag köpte i T-Blommor, för Torget är ju "stängt" på söndagar.

2009-10-25 @ 18:47:36
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0