"Idol" + "Körslaget" - Vecka 42.



Tänkte skriva lite vad jag tyckte om veckans "Idol" och "Körslaget". Det vore jättekul om ni skrev och kommenterade vad ni tyckte också.



Det var roligt tema - Michael Jackson - på veckans "Idol" tycker jag. Tycker faktiskt att precis ALLA deltagarna var bra. Det är väldigt hård konkurrens i år, alla är verkligen jättebra.

Men jag tyckte faktiskt att det var rätt personer som stod mot varandra i duellen, Camilla och Nicklas, för dom två var dom två som jag tyckte sämst om. Vem av dom som åkte ut, spelade ingen större roll för mig, och nu blev det ju då Camilla.

Min största favorit just nu är Erik. Andra favoriter är Tove, och Mariette. Och sen typ alla andra... ;-)



Veckans tema i "Körslaget" var ju att körledarna skulle sjunga en av sina egna hit-låtar, och det är alltid ett kul tema tycker jag.

Bäst i kväll var ju självklart Team Caroline. Jag blev helt rörd och berörd av den låten. Minns när jag stod med min stora kör i Berwaldhallen och körade i den låten bakom Caroline. Det var en helt otrolig känsla, och lite av den känslan kom tillbaka när jag såg och hörde dom framföra "Snälla, snälla".

Största favoriten är ju så klart "Team Caroline". Efter det så tycker jag "Team Ola". Och sen typ alla andra där också! ;-D




Kommentarer
Postat av: Emma

Nu kommer jag med mina långa åsikts inlägg här igen ;)



Idol tycker jag också hade väldigt roligt och bra tema. Jag tyckte nog mest om Erik och Eddie den här gången. Sämst tycker jag nog att Camilla och Nicklas var fast ändå gillar jag Nicklas så jag tycker det var tur att Camilla åkte ut.



I körslaget så tyckte jag att Team Rigo var bäst som tyvärr åkte ut. Team Caroline var också väldigt bra, träffade rakt in i mitt hjärta. Först när låten var med i melodifestivalen tyckte jag inte om den men nu har jag ändrat mig när jag har hört den flera gånger. Den är bra alltså :) Sen tyckte jag Team Ola var bra. Efter som jag inte tycker om Roger Pontare så tycker jag hans kör skulle åkt ut. Men alla är duktiga så det är svårt det där.



2009-10-18 @ 20:42:46
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Emma: Det är bara roligt med många och långa kommentarer! Jag blir bara glad över dom! :-)



Tack så mycket för dina åsikter om både Idol och Körslaget! Vi tycker väl rätt så lika i alla fall! ;-D

2009-10-19 @ 15:29:15
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Natalie

Idol följer jag inte men Körslaget ska jag försöka följa. Jag lyckades se avsnitt 1 och 3 och man märker att de är bra mycket bättre nu än i första avsnittet. Bäst, tycker jag, faktiskt Caroline är. Hon kan verkligen lägga upp stämmorna bra och arrangemanget är suveränt! I sista avsnittet tyckte jag oxå om Rigo och Ola. Jag tyckte Stefan skulle åkt ut.

2009-10-20 @ 00:01:06
URL: http://tandemsblogg.blogspot.com
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Natalie: Då tycker vi faktiskt rätt så lika! Kul att du kollar! Och kul att du kommenterar! :-D Kram!

2009-10-20 @ 15:41:31
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Sofia

I idol tyckte jag att det var rätt person som åkte ut, har tyvärr aldrig gillat Camilla så mycket.. Som du skrev så är det svårt att ha favoriter då alla är väldigt bra i år! Men håller ändå lite mer på Calle (tyckte juryn var onödigt hård mot honom)! :)

2009-10-20 @ 19:54:53
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Sofia: Gillar också Calle! :-)

2009-10-21 @ 20:19:25
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0