"Wallander - Prästen" - 2009 - Film



"Wallander - Prästen" - 2009 - Film

"En församlingspräst hittas skjuten utanför ett vandrarhem i Ystad, efter vad som ser ut som ett försök till kallblodig avrättning. Medan prästen, som tros kunna identifiera den skyldige, kämpar för sitt liv på lasarettet, söker Kurt Wallander och hans kollegor efter ledtrådar. Först när det går upp för polisen att prästen haft en utomäktenskaplig kärleksaffär, står det klart att det handlar om ett svartsjukebrott. Men var finns mordvapnet - och vem av de bedragna parterna har haft det starkaste motivet?"

(Kopierat från Lovefilm)

Wallander - Prästen - andra omgången - film nummer sex - var ungefär som dom tidigare Wallander-filmerna.
(Men nu börjar jag nästan att tröttna liiiite på dom)


Betyg: 3,5 av 5.

(Hittar ingen trailer för filmen på YouTube)

Kommentarer
Postat av: Josefin

Haha nej du får ju inte tröttna på dom ;-) Jag funderade häromdagen på vad sjutton man ska kolla på när Wallanderfilmerna är slut.



Tyckte att den var ok men inte mer än så. Ganska snäll, den var inte hemsk eller läskig så jag kunde sova lugnt på natten :-)



Kram

2009-10-25 @ 22:14:29
Postat av: Josefin

Här har min kommentar kommit med, min igår och nyss när jag skrev under ett annat inlägg så syns inte mina kommentarer.



Det jag skrev var att jag också tyckte att det var kul att vara med på listan och att du finns på min med :-)



Kramar

2009-10-26 @ 11:17:37
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Josefin: Men du kollar väl på Johan Falk-filmerna? Mycket bättre än Wallander. Och till och med bättre än Beck!

2009-10-26 @ 15:08:21
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Josefin: Ja, Blogg.se är helstruligt ibland, speciellt på kvällarna... :-(

2009-10-26 @ 15:08:51
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Jag har bara sett en av Falk filmerna och jag tyckte inte att det var speiellt bra. Men jag kanske borde ge dem en chans till?

2009-10-27 @ 11:47:33
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Josefin: Jag har sett alla fyra som har kommit hittills, och jag tycker att dom alla är superbra! Ge dom en chans till! :-D

2009-10-27 @ 16:57:29
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0