Bloggbok.




För flera månader sen så beställde jag en bloggbok från Bloggbok.nu. Det har tagit så lång tid, så jag trodde inte att det skulle bli någon bok. Har även mailat flera gånger utan att få svar.

Sen så kom boken i fredags. Den är jättefin, och jag är nöjd med utförandet. Men den blev dyr...

Den innehåller åtta och en halv månader, och den kostade 1.400:- kronor...

Och då hade jag ändå fått rabatt med 200:- kronor på grund av lång väntetid.

Jag hade mycket färre fotografier i början av mitt bloggande, så om jag fortsätter att trycka min blogg i bokform, så kommer det nog att få plats cirka sex månader i en bok, och det kommer då att kosta 1.600:- per bok. Alltså 3.200:- per år.

För dom tre åren då, från juli 2006 och fram till nu, så blir det närmare 10.000:- kronor... Och det vet jag inte om det är värt precis...

Men det skulle vara jättekul att ha! För det är ju mitt liv! Ett tidsdokument, en dagbok, och ett fotoalbum. Bloggen kan ju försvinna från cybervärlden, men böcker har man ju kvar.

Det är ingen som vet någon annanstans där det går att trycka bloggböcker lite billigare? Men det ska vara ett ställe där dom gör allt jobbet, och sorterar i rätt ordning.



Kommentarer
Postat av: Linda

Jag vet inte om de har just något speciellt för bloggar, men vulkan.se har ju nyligen haft en tävling där man kunde vinna sin blogg i bokform. Kika in på deras hemsida :-)

2009-09-20 @ 19:57:56
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Linda: Okej. Tack för tipset. Jag vet att jag kollade upp Vulkan för rätt så länge sen, och då gick det inte att få med fotografierna. Men det har dom väl säkert ändrat på nu då. Ska kolla upp vad det skulle kunna kosta där.

2009-09-20 @ 20:02:24
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: En Mölnbobos Liv

Solentro har också så man kan göra böcker



Jag gjorde på en jättebra amerikansk sida förut, superbilligt. Betalade aldrig mer än ett par 100kr och då hade jag alltid minst ett halvår men så chockhöjde de plötsligt frakten till typ 150 dollar så nu får jag också börja kolla upp solentro/vulkan.

2009-09-20 @ 20:22:51
URL: http://www.annakarlsson.se/blogg/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> En Mölnbobos Liv: Okej. Ska kolla upp Solentro också då. Tack för tipset! :-)

2009-09-20 @ 20:29:19
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Liv

Du kommer nog vara jätte glad att du har lagt pengar på den i framtiden , fatta hur kul det är för dig att läsa den senare och sen kan den gå vidare i släkten jätte kul :) man vet ju aldrig vad som händer med datorerna i framtiden liksom :)

din blogg äger!

2009-09-20 @ 20:43:54
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Liv: Nej, det är ju precis så jag tänker också. Att man kommer att uppskatta böckerna mycket i framtiden. Så jag vill ju verkligen trycka hela bloggen som bok. Men jag ska försöka att hitta något lite billigare sätt.

Tack för dina ord om min blogg! Dom glädjer mig! :-)

2009-09-20 @ 20:58:59
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Mia

Kul med bloggbok! :) Själv sparar jag alla blogginlägg på externa hårddisken och usb-minnet, men nu har jag inte uppdaterat det på länge.. Så är kvar på 2008.. ;p

2009-09-22 @ 17:44:44
URL: http://miizing.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mia: Ja, jättekul med bloggbok! Jag vill verkligen trycka hela bloggen! Men det är ju så mycket pengar...

Smart att spara på extern hårddisk. Kanske borde fundera på det!?

2009-09-22 @ 18:40:02
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0