Dagens Dagbok – Fredagen den 11 september 2009 – Andra Halvan av Eftermiddagen + Kvällen. (Med två fotografier).


Jimmy kom hem från jobbet vid halvfemtiden. Vi åkte sen då iväg nästan direkt, mot IKEA i Kungens Kurva. Mötte sen upp där med Borzko vid femtiden. Han kom i sin lastbil direkt ifrån jobbet.


Vi köpte sen vilfåtöljen och fotpallen till vår nya vardagsrumsmöblering. Men tyvärr så var hörnsoffan, som vi skulle ha, slut… Men det fanns soffor på IKEA i Barkaby, så Borzko och Jimmy åkte dit i lastbilen för att köpa den där. Och jag tog Volvon och åkte hem till Farsta.


Jag kom hem vid sextiden, och höll då på och fixade med lite allt möjligt här hemma. Plockade undan en del i vardagsrummet, och förberedde inför bytet av möbler. Borzko och Jimmy kom sen hem igen vid halvåttatiden, med hörnsoffan.



När dom kom, så åt vi först middag ihop. Sen efter det så bar vi ner dom gamla vardagsrumsmöblerna och ställde dom, så länge, på vår nedre balkong. Vi bar sen upp dom nya möblerna, packade upp dom, och monterade dom. Lite grejer bar vi till grovsoprummet, och lite dammsugning blev det i vardagsrummet.


Allt tog tid, och lite längre tid än vad vi hade trott, trots att vi hjälptes åt alla tre. Så vi var inte klara förrän vid halvelvatiden. Borzko duschade då, och sen så gick han och la sig för att sova, eftersom han ska upp klockan fem i morgon bitti, för att jobba extra.


Jimmy och jag var godissugna, så vi tog bilen och åkte till Statoil i Sköndal, och köpte chips och godis. När vi kom hem så satte sig Jimmy på sitt rum, framför datorn. Själv så satte jag mig i vår nya, fina, sköna soffa, uppe i vardagsrummet, och så tittade och lyssnade jag på Idol, som jag hade spelat in tidigare.


Sen när det var slut, vid halvettiden, så satte jag mig med datorn i knäet en stund.


Jimmy testar vår nya vilfåtölj. ;-)



(Bilder på vardagsrummet, före och efter, kommer i ett separat inlägg.)

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0