Dagens Dagbok – Lördagen den 5 september 2009 – Morgonen + Förmiddagen. (Med tio fotografier).

 

I morse så larmade mobilen klockan halvsju. Och jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. En fika och lite nyhetsläsning i datorn blev det sen. Borzko gick sen upp klockan åtta, och Jimmy gick upp halvnio. Vi åt sen frukost tillsammans alla tre, och dom gjorde sig sen i ordning.

 

Vid strax efter nio sen, så åkte Borzko och Jimmy iväg med båda bilarna. Dom skulle till en verkstad, där en kompis till Borzko håller till, och så skulle dom fixa i ordning några grejer på båda bilarna.

 

Jag gav mig också iväg ut strax efteråt, för jag gick ut på en promenad vid halvtiotiden. Jag gick ner mot sjön Magelungen, och så gick jag den fina promenadvägen längs sjön. Gick bort till infarten mot Fållan, där sjön ”tar slut”, och där vände jag och gick tillbaka igen. Promenerade sen lite runt om i Farsta en stund också, så promenaden blev cirka två timmar.

 

Det blev 12.883 steg, varav 12.551 ”snabba steg”, på 117 minuter, och sträckan blev 10,3 kilometer.

 

Helt underbart väder i dag. Strålande sol, klarblå himmel, varmt och skönt, och lite lagom blåsigt med en varm men frisk vind.

 

När jag kom hem igen, vid halvtolvtiden, så blev det lite lätt lunch och en fika.

 

Här är tio fotografier från promenaden.




















Kommentarer
Postat av: Mimmi

Vilken underbar dag det är idag!

Skönt att mannen inte behövde upp o iväg att jobba mitt i natten!

2009-09-05 @ 12:59:12
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mimmi: Ja, verkligen en härlig dag i dag!

Och skönt att Borzko är ledig!

2009-09-05 @ 13:49:28
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Angela

Fina bilder - som alltid ;-)

2009-09-05 @ 19:01:27
URL: http://www.muller.se/angela
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Angela: Tack så mycket! :-D

2009-09-05 @ 19:36:29
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0