Dagens Dagbok – Fredagen den 23 april 2010 – Jobbet.


Äntligen fredag och veckans sista arbetsdag.

 

Även i dag så började jag med att städa matsalarna. Men eftersom vi hade personalbrist i dag med en person, (eller egentligen två, eftersom vi också saknar vår kollega som inte fick vara kvar…) så blev det bara sopning och ingen moppning.

 

Efter städningen så var jag i skalen tillsammans med en kollega och vi fixade där grönsakerna.

 

Och slutligen så var jag i diskrummet och hade hand om diskplockning och grovdisk.

 

Vi serverade fiskpanetter, kokt ris, och filsås i dag. Och salladsbuffén.

 

Stressig dag blev det förstås, på grund av personalbristen. Men det mesta hanns med ändå, och det mesta gick ändå rätt så bra.

 

Och så kom veckans bästa stund, fredag eftermiddag klockan två, och vi fick gå hem och fira helg.

 



Kommentarer
Postat av: Snurran

varför tog ni ingen vikarie?? Jag hade ju löneavdrag idag och kostade inte skolan ett enda öre :-( Då borde ni ju ta in någon för att slippa slita ut er!

2010-04-23 @ 22:15:54
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Du vet mycket väl vad jag tycker... Men det är liksom inte jag som bestämmer... :-/

2010-04-23 @ 23:02:18
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

men chefen sa ju sist då jag hörde på att det är ni som bestämmer om det ska tas in någon vikarie. det är dags att pröva hur mycket som ligger i det då. Om ni inte gör det på en tisdag eller torsdag förstår jag, men på fredagar och måndagar då ytterligare en till är borta tycker jag inte det finns någon anledning att tveka ens - särskilt som jag har ledigt utan lön.

2010-04-24 @ 19:33:33
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, men jag vet inte vad dom andra säger. Jag har väldigt tydligt uttryckt vad jag tycker...

2010-04-24 @ 19:37:15
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0