Dagens Dagbok – Tisdagen den 6 april 2010 – Jobbet.


Måndag igen och jobb igen, tänkte jag skriva. Men det är ju faktiskt tisdag i dag redan. Fyra dagars ledighet gick snabbt, och i dag var det jobb igen. Men inte som vanligt. För den här veckan så är det påsklov hos oss.

 

Påsklov hos oss innebär att det är mycket, mycket lugnare än vanligt. Ätande hos oss är bara cirka 150 mot i vanliga fall kanske 650. Och skickningarna är väl nästan samma siffror där.

 

Men vi brukar också passa på att ta ut ledighet, komptid och gå på kurser på loven. Och så gör vi en massa extra städning.

 

Den här veckan så börjar jag arbetsdagen med att städa matsalarna tillsammans med en kollega. Efter det så är jag i diskrummet och tar hand om morgondisken. Och sen så är jag kvar i disken under lunchserveringen.

 

Vi serverade pannkakor med sylt i dag. Och en liten salladsbuffé.

 

En av kollegerna var på kurs i dag. Och en annan av kollegerna slutade ju tyvärr i förra veckan.

 

Allt flöt på bara bra i dag. Och ingenting speciellt hände.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0