Dagens Dagbok – Fredagen den 6 augusti 2010 – Hela Dagen. (Med nio fotografier).


Och även i morse så larmade mobilen klockan halvsju. Jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen så åt jag frukost, fikade, och läste nyheter i datorn. Höll sen på och plockade och fixade med lite här hemma, och under tiden så lyssnade jag på ett sommarprogram, med Birgitta Stenberg. Satte mig sen vid datorn en stund, och höll på med lite allt möjligt.


Vid halvtiotiden sen så packade jag min badväska, och tog bilen till Farstastrandsbadet.


Sen så var jag där i ungefär två och en halv timme, mellan kvart i tio till kvart över tolv. Det var jättevarmt och skönt när solen var framme. Ibland kom det en hel del moln, men det var inte kallt för det.


Jag lyssnade på ett sommarprogram först, med Nils Landgren, och sen så läste jag i en ny bok, ”Den som vakar i mörkret” av Helene Tursten.


Jimmy ringde sen vid tolvtiden och frågade om jag ville åka lite lastbil med honom, för han hade vägarna förbi Farsta. Och självklart så ville jag ju det!


Jag åkte hem, packade upp min väska, och väntade på Jimmy. Han kom vid kvart i ett, och sen åkte jag med honom på en körning till Värmdö, och en körning till Nacka.


Efter en och en halv timme så lämnade han av mig i Farsta igen.


Här är fem fotografier på Jimmy och lastbilen.



Höll sen på och fixade med diverse hushållsbestyr här hemma en stund. Och satt också lite med datorn.


Jimmy kom sen hem från jobbet vid halvfyratiden. Han duschade då och gjorde sig i ordning. Sen vid halvfemtiden så åt vi middag tillsammans. Och som så väldigt ofta, blev det hämtpizza. En Amalfi för mig.



Och ingen iPhone kom det i dag heller… Inte ens mitt nya sim-kort har kommit… Tråkiga Comviq… Och tråkiga Tele2… :-(


Jag har beställt plastfilm som man sätter på mobilen för att skydda den. Och det kom med posten i dag.  Men det vore ju kul om jag hade någon mobil att sätta det på… ;-/



Jimmy stack sen iväg vid sextiden. Han skulle in till stan för att möta upp med kompisar, och sen vidare ut och festa.


Jenny kom hem vid sextiden. Hon duschade sen bara och gjorde sig i ordning, och sen så stack hon iväg vid sjutiden igen. Hon skulle också möta upp med kompisar, och sen ut och festa.


Jag satt ute på balkongen under den senare delen av eftermiddagen och den tidiga delen av kvällen. Läste ut boken som jag hade börjat på under förmiddagen. (Recension kommer den 25 augusti).


Flyttade sen in vid sjutiden, när solen försvann bakom huset framför oss. Satte mig då med datorn i vardagsrummet.


Lyssnade på ännu ett sommarprogram, dagens, med Therese Alshammar.


(Förresten så börjar det bli dags att klippa och fila ner mina naglar nu. Bara nio dagar kvar tills jag börjar att jobba nu. Och då går det inte att ha långa naglar för mig, för dom går av direkt, när jag är med händerna så mycket i vatten. Så här långa är mina naglar efter åtta veckors ledighet):



Och sen blev det ett av mina ”i-landsproblem” igen. Att välja en ny bok att läsa! Fick ju både Katerina Janouchs och Denise Rudbergs nya böcker i dag, och båda dom två tillhör ju mina absoluta favoritförfattare. Så jag ”olade” (ole, dole doff)! Och det blev ”Hittebarnet” av Katerina Janouch som jag började att läsa i.



Borzko kom hem från jobbet sent i dag också, först vid niotiden. Middag hade han redan ätit, så efter dusch och iordninggörande så gjorde han mig sällskap i vardagsrumssoffan med sin bok.



Kommentarer
Postat av: Camilla

Vad tråkigt att den inte har kommit än! Sambon som jag berättade, han beställde ju på fredagen men på dagen, alltså mer än 12 timmar efter dig, också på tele2/comviq och han hämtade ut sin idag men den kom till utlämningsstället igår.. Så Jag tycker du borde ringa tele2 och fråga, det gjorde han. Sim-kortet fick han tillsammans med telefonen. Jag kan berätta att den är vääldigt fin =)

2010-08-06 @ 23:43:07
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Camilla: Jag fick ett mail i går, att den är skickad. Och det ska ta mellan 1-3 arbetsdagar. Så i bästa fall så kommer den på måndag, och i sämsta fall så kommer den på torsdag... Telefonen kommer från Comviq, och då får jag bara ett kontant-simkort med. Mitt microsim från Tele2 var inte skickat än i går morse när jag ringde... Det låg "på kö" för att skickas. :-/



Ja, jag vet att den är superfin! "Leker" lite med Jimmys ibland! :-D

2010-08-07 @ 08:13:04
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Nilla

Vad mysigt att åka lite lastbil med Jimmy :)

Usch vet du, jag har sån jobbångest, börjar igen på måndag. Hur länge är du ledig till???

Tänk att det alltid är samma visa varje år hihihi...

Ha en härlig lördag.

Kram!!!

2010-08-07 @ 13:07:33
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Nilla: Ja, det är jättemysigt att åka lastbil med Jimmy! Tänk att min lilla son kör en sån stor bil! ;-)



Jag börjar nästa måndag, den sextonde... Och jag har redan lite ångest, fast jag försöker att inte tänka på det än...



Ha en fortsatt skön helg du också!

Kram!

:-D



2010-08-07 @ 13:17:52
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Nilla

Jag läste lite för fort, för du skrev ju faktiskt att du har 9 dagar kvar på semestern :)

Jag tänkte precis så, tänk att få åka med sin son som kan köra en sån där stor lastbil, ibland är det svårt att hänga med att ens barn inte är så små längre.

Kramis!!!

2010-08-07 @ 14:03:09
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Nilla: Ja, nio dagar kvar... Av sextiosju dagar... Ju längre ledighet, desto större ångest...



Ja, jag har svårt att förstå att min lilla son kör en sån stor lastbil. Och likadant att min lilla dotter är arbetsledare över en massa människor på McDonalds. Svårt att förstå! Men stolt är jag över dom! <3<3<3

2010-08-07 @ 14:07:50
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

oj vad fina naglar du har nu :-) Mina är korta som alltid (fast jag har dem nedfilade - inte nedbitna - för "ovanlighetens skull") ;-D

2010-08-07 @ 16:50:08
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Tack! Jag älskar att ha långa naglar! Och att ha nagellack! Men det är ju bara på sommarlovet som man kan ha så tyvärr. Man har ju liksom fel jobb... Men i dag har jag klippt och filat ner dom. Lika bra att vänja sig med korta naglar igen. För det blir en väldig omställning.



Känner du aldrig för att ha långa naglar? Och nagellack? Nu när du inte biter? Eller är det (som så mycket annat) för "kvinnligt" för dig?

2010-08-07 @ 16:55:01
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: barajagjohanna

Köp tv14 med Expressen på måndag - där finns en liten spalt med intervju med Helene Tursten. ;) (Som jag gjort såklart. Filmerna utifrån hennes Irene Huss-böcker kommer snart på kanal 5 nämligen.)

2010-08-07 @ 20:45:33
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> barajagjohanna: Vad roligt för dig! Men vad är "tv14"?

2010-08-07 @ 21:15:57
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: barajagjohanna

tv14 är Expressens tv-bilaga. Den kommer ut var fjortonde dag och har alltså tv-tablåer för 14 dagar också. Dessutom, i början av tidningen, finns intervjuer med kändisar och lite sånt inför program. Det är de texterna jag skriver.

2010-08-07 @ 22:06:36
URL: http://barajagjohanna.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> barajagjohanna: Okej! Kanske kollar in den då! :-)

2010-08-07 @ 23:50:47
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0