Dagens Dagbok – Lördagen den 28 augusti 2010 – Morgonen + Förmiddagen + Första Halvan av Eftermiddagen. (Med ett fotografi).


Mobilen larmade klockan halvåtta och jag gick då upp. Duschade och gjorde mig i ordning som vanligt. Sen blev det ett stort glas kaffe och lite nyhetsläsning i datorn. Borzkos mobil larmade klockan nio. Och efter att han hade genomgått sina morgonbestyr så åt vi frukost tillsammans, fikade, och hade en pratstund.

 

Borzko gick sen iväg till Farstahallen för att träna. Och jag borde ju verkligen ha gått iväg ut på en promenad, eftersom det var en fin sensommardag utomhus... Men jag kände bara inte för det. Jag ville verkligen vara hemma och inne och läsa böcker, sitta lite med datorn, och fixa med lite här hemma. Så det blev så.

 

Så förmiddagen tillbringades med bokläsning, datorsittande, och hushållsbestyr. Läste ut boken ”Tiger” av Mian Lodalen. Bloggade ikapp lite sen går. Tvättmaskinen, tumlaren, och diskmaskinen fick jobba. Och jag höll på med lite alla möjliga hushållsbestyr.

 

Klockan tolv så larmade Jimmys mobil, och han gick då upp. Han åt frukost, jag åt lite lätt lunch, vi fikade, och hade en pratstund i köket. Sen gjorde han sig i ordning, och jag återgick till mina sysslor.

 

Dagens i-landsproblem blev det också, när jag skulle välja ut en ny bok att läsa, av mina åtta väntande recensionsböcker. Till slut så valde jag ”Kriget är slut” av Morgan Alling.

 

 

Borzko kom sen hem vid halvtvåtiden. Han hade först tränat på gymmet i Farstahallen. Och sen hade han varit hos Frisörimperiet och klippt håret.

 

Han åt lunch när han kom hem, och Jimmy och jag tog en fika med honom.

 

Sen så satt vi alla tre och slappade och slöade. Jimmy satt framför datorn på sitt rum. Och Borzko och jag satt i vardagsrummet och läste i varsin bok.

 



Kommentarer
Postat av: Snurran

låter som en skön dag - själv hamnade jag förstås i svampskogen ;-D

2010-08-28 @ 15:51:01
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, det hade jag nästan förstått! Förväntar mig fina bilder i din blogg! ;-)

2010-08-28 @ 16:07:46
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Maria,kiruna

Härlig lördag, här har jag inte gjort så mycket alls.

2010-08-28 @ 16:26:10
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Maria,kiruna: Ja, skönt med en slapparlördag efter en jobbig vecka. I kväll ska vi på konsert i Globen! :-)

2010-08-28 @ 16:55:53
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du kunde ju tagit med boken ut och läst:)

2010-08-28 @ 18:04:31
Postat av: Johanna

Anonym: Du kunde ju låtit bli att skriva den kommentaren? :-)

2010-08-28 @ 22:50:18
URL: http://freyla.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: Ja, det kunde jag ha gjort. Men det gjorde jag inte.

2010-08-28 @ 23:35:41
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Johanna: Ja, det kunde ju den Anonyme ha gjort. Men det gjorde h*n inte.

2010-08-28 @ 23:36:14
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0