Dagens Dagbok – Måndagen den 16 augusti 2010 – Hela Dagen.


Dagen började klockan kvart över fyra, då min mobil larmade… Jag brukar gå upp klockan halvfem när jag ska jobba, men jag kände att jag ville ha en extra kvart på mig så här på första arbetsdagen.

 

Kände mig trött när jag gick upp, eftersom jag hade svårt att somna i går kväll, och sov också sen oroligt hela natten. Det är alltid så, när jag har varit ledig länge.

 

Men jag piggnade sen snabbt till efter duschen, och sen så gjorde jag mig i ordning. Drack ett glas yoghurt och hann till och med sitta lite vid datorn eftersom jag hade gått upp tidigare.

 

Fem över halv sex så gick jag till bilen, och kvart i sex var jag framme vid jobbet. Först på plats var jag som vanligt, men strax efteråt så började kollegerna också att anlända.

 

Sen så blev det en lugn och skön första arbetsdag. Skolbarnen börjar ju inte förrän på onsdag, så vi har dom här två dagarna på oss att förbereda allt.

 

Lite matservering hade vi, till fritidsbarnen, och några personal. Sen så städade vi lite. Vi tog emot varor som kom. Och så hade vi ett långt möte där vi gick igenom massor inför hösten. Fikade gjorde vi också, och Snurran bjöd på hembakta röda vinbärs-muffins eftersom hon har fyllt år under sommaren. Vi var också bort till datasalen och fick lite information om det nya datasystemet i skolan. Lunch fick vi förstås också, och det var potatisbullar i dag.

 

Vi slutade två som vanligt, och då åkte jag direkt hem. Både Jimmy och Jenny var hemma när jag kom hem.

 

Jimmy har semester i två veckor nu.

 

Jenny har inte semester, men hon har två lediga dagar nu. Hon låg och sov när jag kom hem, eftersom hon jobbade ett nattpass i går.

 

Jenny gick upp vid halvfyratiden, och skulle sen åka iväg för att träffa kompisar.

 

Jimmy och jag stack iväg i bilen vid strax före fyra. Vi åkte till Farsta Strand och tittade på en lägenhet som Jimmy var nummer fjorton på. Den var jättefin (som vanligt), så han tackade ja (som vanligt), men han lär väl inte få den (som vanligt), eftersom det är tretton stycken före honom…

 

När vi kom hem igen så hade Jenny åkt iväg. Jimmy och jag åt då middag tillsammans.

 

Jag satte mig sen uppe i vardagsrummet, med datorn och boken. Läser just nu: ”Den drunknade” av Therese Bohman.

 

Borzko kom sen från jobbet vid sjutiden. Middag och sen dusch blev det för honom då.

 

Jimmy och jag gick en sväng till Centrum vid åttatiden, för vi var lite godissugna… ;-)

 

Resten av kvällen tillbringades i vardagsrumssoffan med boken och datorn.

 

 


Kommentarer
Postat av: Snurran

Härligt med en lång, utförlig arbetsdagsbeskrivning! Jag hade förstås glömt hälften när jag bloggade ;-D

2010-08-16 @ 21:18:34
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Annars så brukar väl det oftast vara tvärtom! ;-)

2010-08-16 @ 21:57:25
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Viola Vamp

Vi hade plats 264 till vår lägenhet i Farsta, så allt kan hända! :)

2010-08-17 @ 11:04:26
URL: http://violavamp.webblogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Viola Vamp: Oj, oj, oj! Hur kunde det bli så?!?

2010-08-17 @ 17:32:02
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Anna

Hur kommer det sig att du tar bilen varje dag till jobbet, det verkar vara nära om det bara tar tio minuter? Du verkar vara så pigg på att gå annars, eller varför inte cykla? :)



2010-08-17 @ 18:46:06
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anna: Det tar i och för sig bara tio minuter med bil. Men det är 7,5 kilometer dit, så gå dit skulle ta cirka en timme och en kvart ungefär. Cykla vet jag inte vad det skulle ta, kanske en knapp halvtimme. Men börjar man klockan sex, och vill vara där kvart i sex, och går upp halvfem nu, så vill jag ju inte gå upp ännu tidigare, när ändå bilen står där. Det är inget alternativ för mig. Absolut inte.

2010-08-17 @ 19:00:34
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0