Dagens Dagbok – Måndagen den 9 augusti 2010 – Hela Dagen. (Med fyra fotografier).


Morgonen började som vanligt med att min mobil larmade klockan halvsju. Jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen så åt jag frukost, fikade, och läste lite nyheter i datorn.


Borzko hade sin veckans lediga dag i dag. Hans mobil larmade klockan nio, och då gick han upp och genomgick sina morgonbestyr.


Vi stack sen båda två iväg vid tiotiden, fast åt olika håll. Borzko åkte iväg med bilen. Först skulle han till Mekonomen och handla lite, och sen så skulle han iväg och meka lite med bilen.


Jag gick till Centrum, för att möta upp med min mamma för lite shopping och fika. Vi gick runt omkring i affärerna och handlade lite. Bland annat så handlade vi presenter till min lilla söta systerdotterdotter Nova, som fyller ett år på torsdag. Och jag köpte en skjorta till mig också. Bild på skjortan kommer i ett separat shoppinginlägg som vanligt, men inte bilder på det vi köpte till Nova, för jag vet att hennes mamma läser min blogg ibland.


Vid strax efter elva så kom även Jenny och mötte upp med oss. Då gick vi till ett café för att fika lite.


Jag tog en jättegod fullkornsmacka med rökt lax och färskost på.



Här är min fina dotter och min fina mamma.



Satt sen där och fikade och pratade en stund. Så småningom så gick vi därifrån, och Jenny och jag följde med mamma hem. Vi hälsade sen bara på min pappa, och sen så gick Jenny och jag hem.


När vi kom hem så la sig Jenny för att vila/sova i ett par timmar, eftersom hon ska jobba ett nattpass i natt.


Jag tog med mig datorn, och så satte jag mig ute på balkongen.


Borzko hade gått iväg till Farstahallen för att träna på gymmet, efter sitt besök på Mekonomen. Han hade inte fått tag i det han skulle ha, utan reservdelen skulle komma in under eftermiddagen. Så han hade inte kunnat åka i väg för att meka, så då gick han och tränade istället. Han kom sen hem igen vid tvåtiden.


Klockan tre hade Jenny beställt väckning, och det fick hon förstås. Hon duschade sen och gjorde sig i ordning.


Borzko stack iväg igen sen vid halvfyratiden, för att hämta reservdelen på Mekonomn, och sen fixa bilen.


Och vid fyratiden så stack Jenny iväg för att träffa en vän, och sen skulle hon direkt efter det åka och jobba i natt.


Jimmy kom hem från jobbet vid femtiden. Han hämtade då upp mig med bilen direkt. Sen åkte vi först till Hemköp i Centrum och hämtade min iPhone4 som hade kommit med posten.


Efter det så åkte vi till Tele2-butiken i Skärholmen för att hämta ett nytt micro-simkort till min mobil. Jag ringde Tele2 för tio dagar sedan och beställde ett, men det hade fortfarande inte kommit. Så istället för att vänta på det, så hämtade jag ett nytt i dag.


När vi hade fixat kortet, så åt vi middag på McDonalds i Skärholmen.



Jag åt en fiskburgare, pommes stripes, och en mjölk.



När vi kom hem igen så var Borzko hemma. Han hade fixat bilen först, och sen hade han varit på jobbet och hämtat hem sin lastbil inför morgondagens jobb. Han satte sig sen och tittade på en fotbollsmatch på teve.


Jag tog med min dator, min gamla mobil, och min nya iPhone4 och så satte jag mig på Jimmys rum. Och sen så hjälpte Jimmy mig att komma igång med mobilen. Satt sen och lekte med den, och laddade ner en massa appar.


När Jimmy sen skulle sova, eftersom han ska jobba i morgon, så flyttade jag upp till vardagsrummet, och satte mig med datorn en stund.



Kommentarer
Postat av: Snurran

den där laxmackan såg verkligen delikat ut! :-P

2010-08-10 @ 16:42:38
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, den var supergod! Har nog inte ätit någon så god macka på länge! :-D

2010-08-10 @ 17:19:46
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0