Dagens Dagbok – Söndagen den 1 augusti 2010 – Hela Dagen. (Med ett fotografi).


I morse så larmade min mobil klockan halvåtta, och jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Borzkos mobil larmade klockan nio, och efter att han hade genomgått sina morgonbestyr så åt vi frukost tillsammans.

 

Vid tiotiden sen så gav jag mig iväg ut på en promenad. Borzko skulle sen lite senare gå till Farstahallen för att träna, men gymmet öppnade inte förrän klockan elva i dag.

 

Jag gick en promenad nere vid den vackra gångvägen vid sjön Magelungen, som så många gånger förr. Lyssnade på ett sommarprogram under tiden. Ungefär en timme promenerade jag.

 

Sen så satte jag mig på en bänk i parken bakom vårt hus. Satt och solade i ungefär en halvtimme och lyssnade på musik under tiden.

 

Kom hem vid halvtolvtiden. Jimmy gick upp vid tolvtiden så jag åt lite lätt lunch då när han åt frukost.

 

Sen så tog jag min dator och satte mig på Jimmys rum. Han hjälpte mig med lite saker, både i min mobil, och i min dator.

 

Satt sen länge och ”lekte” med Jimmys iPhone 3G. Jag kände att jag ville lära mig lite om iPhones innan min egen kommer. ;-)

 

Borzko kom hem från gymmet så småningom, var hemma en stund, och sen så stack han iväg igen. Han skulle träffa några kompisar, äta en pizza, och sen se Bajen spela fotboll på Söderstadion.

 

Jimmy och jag åt sen middag. Och som så ofta, så åt vi återigen mat från vår kära lilla lokala pizzeria på vår gata. I dag åt jag en grekisk sallad med tillbehör.

 

 

Satt sen en hel del med datorn under kvällen. Laddade upp juli månads fotografier på Facebook. Gjorde en lista över speciella händelser under månaden. Och även en lista med lästa böcker. Och höll på med en massa annat i datorn.

 

Borzko satt resten av kvällen och läste i sin bok, efter att han kom hem från fotbollen. Jimmy satt mest framför sin dator.

 

Och efter att Borzko och Jimmy hade gått och lagt sig, dom ska ju jobba i morgon, så tittade jag på två avsnitt av ”True Blood”.

 



Kommentarer
Postat av: Snurran

och jag missade det fina vädret eftersom vi var i Patriks lägenhet då - typiskt att det regnade idag, då jag var "ledig" :-/

2010-08-02 @ 21:39:27
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, i dag har det ju typ regnat hela dagen... :-/

2010-08-02 @ 22:09:15
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0