Dagens Dagbok – Söndagen den 22 augusti 2010 – Dagen. (Med fyra fotografier).


I morse så larmade min mobil klockan halvåtta. Och jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Borzko gick upp klockan nio, och efter att han var klar med sina morgonbestyr så åt vi frukost tillsammans och hade en pratstund.


Borzko stack sen iväg vid tiotiden. Först skulle han åka till MediaMarkt i Forum Nacka för att köpa sig en ny GPS. Han hittade en som han ville ha på MediaMarkt i Heron City i går, men den var slut i lager där, och då hann vi inte till Nacka eftersom vi skulle gå på bio. Sen efter hans shopping i dag så skulle han åka och fixa i ordning bilen. Och sen efter det så skulle han åka till Farstahallen för att träna.


Själv så försökte jag verkligen få mig själv till att komma ut på en promenad i dag... Men jag lyckades inte i dag heller… (Klaga inte på mig, tack!) Jag satte mig och började att läsa i en ny bok istället. Det blev ”Heligt blod” av Jonathan Hayes. Satt sen och läste större delen av förmiddagen. Varvade lite med datorstunder och också lite fixande med diverse hushållsbestyr.


Vid tolvtiden så gick Jimmy upp. En fika och lite lätt lunch plus en pratstund blev det då med honom när han åt frukost.


Sen kom Borzko hem vid strax efter ett. Med sig hade han sin nya fina GPS som han hade köpt. (Till sig själv i födelsedagspresent).



Och när han kom hem så uppvaktade jag och Jimmy honom på hans 54-årsdag som är i dag. Presenten var även från Jenny, som jobbade.



Under eftermiddagen sen så satt vi alla tre i köket i några timmar. Borzko satt och fixade och uppdaterade sin nya GPS, och skrev in alla adresser och uppgifter. Jimmy och jag satt och spelade spel på våra iPhones, mot varandra, via Bluetooth, i flera timmar… ;-)


Vid fyratiden sen så åt vi middag. Och det blev pizza som så ofta. (Klaga inte på mig, tack!)



Jag åt en Amalfi.



Efter middagen så åkte Borzko iväg en sväng hem till sin mamma. Hon är i Kroatien just nu, och han skulle ta hand om posten och vattna blommor.


Jimmy satte sig då vid datorn på sitt rum. Och jag satte mig i vardagsrummet och läste i min bok.

 



Kommentarer
Postat av: Petra

Men e de nån som klagar om du inte går på promenad eller äter pizza? Vad man gör eller inte gör e ju det egna valet som styr. Usch bry dig inte om sura dumkorkar..



Grattis på födelsedagen Borzko!

2010-08-22 @ 18:46:25
URL: http://petrasurrar.se
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Petra: Ja, det är faktiskt ganska så ofta som jag får "klagomål" på att vi äter pizza för ofta, McDonalds-mat för ofta, att jag "aldrig" lagar mat, att jag inte går ut och rör på mig, med mera... Men jag försöker att inte bry mig!



Jag ska hälsa Borzko och gratta! :-D



2010-08-22 @ 18:52:20
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men snälla..pizza igen?rolig födelsedags mat, någon gång kan du väl anstränga dig och göra någon fin middag och efterrätt?

2010-08-22 @ 19:03:08
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: Hahaha! Jag visste att den där kommentaren skulle komma! ;-/

2010-08-22 @ 19:06:18
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Akå

Den där pizzan såg väääääääldigt god ut!

2010-08-22 @ 19:07:37
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Akå: Och det var den också! ;-D

2010-08-22 @ 19:09:57
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Anonym

Man äter väl vad man vill? :D

2010-08-22 @ 19:19:53
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: Tydligen inte! ;-D

2010-08-22 @ 19:25:15
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: MariaJ

Jag blir alltid sugen på pizza när du har med bild på din Amalfi på bloggen. Jag tycker det är rätt kul att laga mat men ibland är det så jätteskönt att gå och hämta pizza, thai eller sushi. Fortsätt du att unna dig den lyxen om det känns bra :) Du hinner säkert läsa en massa fler böcker genom att hoppa över matlagning! Och du gillar ju att läsa om jag fattat rätt ;) Fortsätt att leva DITT liv!

2010-08-22 @ 19:35:05
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> MariaJ: Jag älskar min Amalfi! Å andra sidan så finns det ju inte så jättemånga vegetariska pizzor att välja mellan. Fast jag äter ju i och för sig fisk och skaldjur också.



När våra barn var små, så jobbade vi annorlunda, och hade nästan alltid rätt så ont om pengar. Då lagade jag alltid mat. Och ofta grytor och långkok och billig mat. Nu när barnen är stora, och vi har rätt så gott om pengar, och jag dessutom jobbar med mat hela dagarna, så är jag så trött på att laga mat. Det blir oftast hämtmat, mat från jobbet, helfabrikat och halvfabrikat. Och jag fattar inte att jag ALLTID ska få kritik för det!?! Varför stör sig vissa människor alltid på det?



Men tack för din kommentar, och för att du förstår! Och jag läser faktiskt hellre än lagar mat! ;-D



Kram! :-D

2010-08-22 @ 19:47:20
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Hälsa Borzko grattis från mig! :-)

2010-08-22 @ 19:50:26
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Det ska jag visst göra! :-D

2010-08-22 @ 19:53:31
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vadå ont om pengar? Hade ni inga jobb? :/

2010-08-22 @ 20:02:51
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: Vi hade väl inte direkt ont om pengar, men eftersom vi valde att inte ha våra barn på dagis, utan jag var hemma om dagarna, och jobbade bara på helger och kvällar, så då blev ju min inkomst så liten.

2010-08-22 @ 20:07:24
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Men suck att det alltid ska finnas folk som håller på så där. Det är illa när man har så lite att göra själv att man måste klaga på er middag.



Kram

2010-08-22 @ 20:16:36
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Josefin: Ja, men jag får, som vanligt, trösta mig med, att jag har fler SNÄLLA läsare som låter mig vara som jag är, än tvärtom! ;-) Kram!

2010-08-22 @ 20:22:40
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: maja

Du måste ju vara dödstrött på att laga mat, du sysslar ju med det under hela din arbetstid. Jag har en vän som är kock på en superfin resturang och kan laga fantastiskt god mat. När han äter hemma är det alltid Billys panpizza eller hämtmat som gäller, för att han är så ofantligt trött på att laga mat. Så det kanske är en arbetsskada? ;] kanske till och med går att få nån ersättning? Be försäkringskassan om mc donalds-kuponger :D

2010-08-22 @ 21:45:30
URL: http://maija.devote.se
Postat av: Johanna

Haha, folk har så lätt för att döma andra. Tänk på att de är små osäkra fegisar som sitter och skriver det där. För jag antar att du aldrig har stött på en bloggläsare på stan som har kommit och klagat på dina kost/motionsvanor?;-) Nä, det är nog få av de som skriver som skulle våga säga något ansikte mot ansikte.



Skaka av dig kommentarerna och var den du är. Annars vore du inte BIM! Någon annan BEHÖVER du inte föreställa dig att vara!



Ps. Jag åt också pizza igår och motionerade inte ett skit;-)

2010-08-23 @ 08:54:14
URL: http://freyla.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fast man måste ju få kommentera vad man vill?bara för att man inte lämnar en Bloggadress så har man väl rätt att kommentera. Hade ni andra velat ha pizza på er födelsedag när ni annars alltid äter de?då hade väl bim kunnat ställa upp och gjort födelsedags middag istället för att sitta vid datorn eller boken, right? Alla har ju olika åsikter.

2010-08-23 @ 09:13:27
Postat av: Johanna

Ja men visst, yttrandefriheten gäller ju i bloggen också. Men varför väljer man då att vara anonym? Varför ringer du inte Bim istället och säger samma sak?;-)



Pizza är väl god födelsedagsmiddag och hur vet DU vad Borzko vill ha till middag? Hans favoriträtt kanske är just pizza! Bim vet nog bäst och dessutom behöver man inte AllTID säga något om man inte kan säga något snällt;-)



2010-08-23 @ 13:04:16
URL: http://freyla.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Maja: Hahaha! Precis så är det! Tror faktiskt att jag ska anmäla det som en arbetsskada! ;-D

2010-08-23 @ 17:53:37
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Johanna: Jag håller med dig Johanna. Dom flesta som skriver negativa kommentarer i bloggar, skulle aldrig våga säga det ansikte mot ansikte...

2010-08-23 @ 17:54:39
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: Jag kanske gjorde annat för Borzko än att laga en middag? Allt kanske man faktiskt inte skriver här i bloggen!

2010-08-23 @ 17:55:35
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Johanna: Håller med dig där. Man behöver inte alltid säga/skriva vad man tycker, om inte någon uttryckligen frågar efter en åsikt. Bättre att hålla inne med negativa åsikter då. Varför såra någon i onödan?

2010-08-23 @ 17:56:47
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: MariaJ

Ojojoj vilken diskussion det blev av att någon ätit en pizza ;) Och nu blev jag sugen ikväll igen på pizza!

2010-08-23 @ 19:18:33
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> MariJ: Ja, ibland gör jag inlägg som jag tror ska få många kommentarer, och då blir det inga alls. Och sen skriver man ordinära inlägg, som helt plötsligt får massor med kommentarer! Kommer aldrig att förstå detta! ;-D

2010-08-23 @ 20:31:34
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Sara

Får ni ingen rabatt på pizzerian med tanke på att ni äter där så ofta :D?

2010-08-26 @ 14:02:16
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Sara: Hahaha! Nej, tyvärr! ;-D

2010-08-26 @ 14:36:11
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0