Dagens Dagbok – Söndagen den 29 augusti 2010 – Hela Dagen. (Med sju fotografier).


Söndagen började med att min mobil larmade klockan halvåtta. Jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen blev det ett stort glas kaffe och lite nyhetsläsning i datorn. Klockan nio larmade sen Borzkos mobil. Efter att han hade genomgått sina morgonbestyr så åt vi frukost, fikade, och hade en pratstund i köket. Sen så gick han iväg till Farstahallen för att träna även i dag.


Strax efter att Borzko hade gått så vaknade Jimmy och gick då upp. Han åt då frukost, och jag tog en fika till och en pratstund även med honom.


Lat och slö var jag även i dag, så det blev ingen promenad i dag heller. Precis som i går blev det mycket bokläsning, lite datorsittande, och lite hushållsbestyr.


Sen vid strax före ett, så gick Jimmy och jag till Centrum och mötte upp med Jenny och Mattias där. Vi gick sen alla fyra till Hemköp och handlade ingredienser till lunchen som vi hade planerat.


När vi kom hem igen, så hade Borzko kommit hem från gymmet. Jenny och jag hjälptes då åt att laga lunch till oss alla fem. Det blev Jennys goda pastarätt som vi gjorde.


 


Sen så åt vi lunch alla fem, och satt och pratade en stund.


 


Jenny och Mattias åkte sen iväg, för Mattias skulle spela fotbollsmatch. (Det var därför vi åt lunch ihop, och inte middag).


Borzko och jag satte oss då båda två uppe i vardagsrummet och läste i våra böcker. Jimmy satte sig på sitt rum, framför datorn.


Vid femtiden så stack Borzko iväg en sväng med bilen. Han åkte hem till sin mamma för att vattna hennes blommor och för att ta hand om posten. Hon är i Kroatien nu.


Jenny och Mattias kom förbi sen en sväng igen här, för Jenny hade glömt lite grejer som hon skulle ha med sig. Men den här gången så stannade dom bara en kort stund, och sen åkte dom hem till Mattias.


Borzko stack sen iväg ytterligare en gång. Nu åkte han till jobbet för att hämta hem sin lastbil.


Jag tittade på avsnitt tio av säsong tre av ”True Blood”.



Sen fortsatte jag att läsa igen.


Under dagen så har jag läst ut boken ”Kriget är slut” av Morgan Alling. Jag har börjat på, och även läst ut, boken ”Egoboost!” av Isabella Löwengrip. Och jag har börjat på boken ”Bara ett barn” av Malin Persson Giolito.



Och dagen avslutades med lite ostbågsätning till bokläsningen.



En mycket bra och trevlig helg har det här varit! Är väldigt nöjd med den! :-D

 



Kommentarer
Postat av: Anonym

2010-08-29 @ 21:01:06
Postat av: Linus

Vem är Mattias?

2010-08-29 @ 21:02:39
Postat av: Anonym

gud vad jenny ser konstig ut på bilden, vad har hon i pannan?

2010-08-29 @ 21:18:51
Postat av: Anonym

Mattias är Jennys pojkvän! :)

2010-08-30 @ 09:59:30
Postat av: Julia

Alltså jag bli så imponerad över hur sjukt snabbt du läser böcker! HELA Isabellas bok på en dag!? Och två andra böcker! HÄRREGUHD! Haha :D



Själv tar det mig åtminstånde 2-3veckor att läsa ut en lättsam pocket! :D

2010-08-30 @ 17:33:15
URL: http://ofta.soclog.se
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: ???

2010-08-30 @ 17:40:56
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Linus: Jennys pojkvän.

2010-08-30 @ 17:41:18
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: Hon råkade få en lite konstig min, för en gångs skull. Hon är ju nästan alltid jättebra på kort, men nån gång kan man ju misslyckas.

Jag såg inte att hon hade något i pannan i går. Vet inte om hon kanske hade kliat sig, eller om det är någon konstig skugga.

Och varför var det så viktigt att skriva det för dig?

2010-08-30 @ 17:42:51
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: Ja, det är han.

2010-08-30 @ 17:43:08
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Julia: Alltså jag läste slutet på en bok, och början på en bok, och Isabellas hela bok. Men den boken var ganska så tunn, och väldigt snabbläst. :-)

2010-08-30 @ 17:43:56
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Anonym

Man kommenterar väl vad man vill?

2010-08-30 @ 20:42:02
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: Ja, det klart att man gör det.. Men jag har aldrig förstått varför man ska komma med kommentarer som kanske kan vara sårande för någon. Jag skulle aldrig skriva en kommentar, som jag inte skulle kunna säga rakt i någons ansikte.

2010-08-30 @ 20:56:44
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Annika Danielsson

Har också läst Morgan Allings bok. När recenserar du den? Jag är helt knockad över att han skriver så bra för att aldrig skrivit en bok. Naturligtvis är ju hans historia sanslös men det visste jag redan.



En bok som suttit kvar länge i mig. Började också läsa blondinbellas men kunde inte riktigt ta den på allvar efter Morgans ärliga och raka knockout.

Annika.

2010-08-30 @ 23:23:39
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Annika Danielsson: Recension kommer i morgon. Jag tyckte också att den var mycket bra. Men jag tyckte att Isabellas bok också var mycket bra. Fast självklart på helt olika sätt.

2010-08-31 @ 17:25:11
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0