Dagens Dagbok – Söndagen den 8 augusti 2010 – Hela Dagen.


I morse så larmade mobilen klockan halvåtta, och jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Efter det så blev det en fika och lite nyhetsläsning i datorn.

 

Borzkos mobil larmade klockan nio, och efter att han hade genomgått sina morgonbestyr, så gick han iväg bort till Farstahallen för att träna.

 

Jenny hade beställt väckning klockan tio, och det fick hon förstås. Vi satt och pratade en stund, och sen så vaknade också Jimmy vid halvelvatiden.

 

Vi åt sen frukost tillsammans alla tre, och satt och fikade och pratade länge i köket.

 

Sen vid tolvtiden så stack Jenny iväg, för att träffa en kompis. Jimmy satte sig på sitt rum, framför datorn. Och jag satte mig uppe i vardagsrummet, med min dator i knäet.

 

Började sen att läsa i ny bok: ”Flickan med snö i håret” av Ninni Schulman.

 

Borzko kom hem från gymmet vid ettiden. Då blev det lite lätt lunch för oss båda, och en fika. Sen så satte han sig också och läste i sin bok.

 

Vid halvtretiden sen så åkte Borzko iväg hem till sin mamma på sitt vanliga söndagsbesök.

 

Jag la ifrån mig boken för en stund. Först så tittade jag på det fjärde avsnittet av ”The Seventies” på SVT Play. Sen så lyssnade jag på två sommarprogram i poddradion, gårdagens och dagens. Och medans jag lyssnade så broderade jag lite korsstygn på mina kylskåpsmagneter.

 

Vid fyratiden så åt Jimmy och jag middag tillsammans. Och efter det så fortsatte jag som tidigare.

 

Och nästan hela kvällen tillbringades med boken. Med bara kortare avbrott för datorstunder.

 

Borzko kom hem vid halvtiotiden, och då satte han sig också och läste i sin bok.

 

 


Kommentarer
Postat av: Snurran

japp, det var inte så olikt min egen dag.. ;-)

2010-08-08 @ 23:17:33
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Okej! ;-D

2010-08-09 @ 08:03:37
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0