Dagens Dagbok – Tisdagen den 24 augusti 2010 – Jobbet. (Med ett fotografi).


Även i dag så började jag arbetsdagen i skalen, där jag fixade i ordning grönsakerna tillsammans med några kollegor.


Sen resten av dagen så jobbade jag som tredjeman ute i matsalarna.

 

Vi serverade varm pastasallad med kyckling och grönsaker i, i dag. Vår vanliga salladsbuffé hade vi också.

 

Fulltalig personalstyrka var vi i dag. Det mesta flöt på rätt så bra. Men lite rörigt i matsalarna är det fortfarande, eftersom inte barnen har ordinarie lektioner och lunchtider än.

 

Och så här såg min lunchtallrik ut i dag:

 

 

Uppdaterat:


Min kära kollega Snurran, i bloggen Filijokus Funderingar, skrev ett mycket bra inlägg om jobbet i dag...

 

 


Kommentarer
Postat av: Daniella

Hur många portioner lagar ni en normal dag? (inkl skickningar) :)



Toppen blogg!

2010-08-24 @ 18:58:22
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Daniella: Tack för berömmet om min blogg! :-D



Oj, nu är jag inte riktigt säker... (Rätta mig, Snurran, om jag har fel!) För det är lite ändringar i år. Men jag tror att vi har cirka 550 portioner hos oss, och att vi skickar cirka 750, så sammanlagt cirka 1.300 portioner.

2010-08-24 @ 19:03:42
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Jag t r o r vår husmor sa att vi har sammanlagt 1500. För några år sedan var vi ju uppe i 1900 under en termin..

2010-08-24 @ 20:09:00
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Okej. Så det är såpass i alla fall då.

2010-08-24 @ 20:12:15
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0