Dagens Dagbok – Tisdagen den 3 augusti 2010 – Hela Dagen. (Med sju fotografier).


Även i dag så larmade min mobil klockan halvsju. Jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen blev det frukost, fika, och nyhetsläsning i datorn, som vanligt.


Jag höll sen på och plockade och fixade med diverse hushållsbestyr här hemma, och jag satt också lite med datorn.


Borzko och Jimmy hade som vanligt gått upp tidigare och åkt till jobbet.


Jenny däremot kom hem från jobbet efter sitt nattpass, och gick och la sig för att sova.


Vid strax före halvelva så tog jag sen bilen och åkte iväg för att hämta upp mina föräldrar. Och sen åkte vi alla tre ner till syrrans och hennes sambos landställe som ligger lite utanför Sparreholm.


Cirka en och en halv timme tog det att köra dit, och vi kom fram vid tolvtiden.


Vi fick kaffe, hemgjord äppelpaj, och vaniljvisp när vi kom.



Efter att vi hade fikat så gick vi upp i skogen en sväng, för att leta efter kantareller. Men vi hittade bara några stycken.


Sen åt vi en lite sen lunch vid tvåtiden. En mycket god hemgjord fiskgratäng med torsk, mjukost med räkor i, champinjoner, och grädde. Pressad kokt potatis till. Och en god sallad med fetaost i. Bröd, smör och ost också.



Fika blev det sen igen. Och till det åt vi jordgubbar med vispad grädde till.


Huset.



Dasset.



Tre utsiktsbilder.



Vi satt sen och pratade. Tyvärr så var det ingen sol. Men det var varmt och skönt ändå.


Efter fyra och en halv timmes umgänge, så åkte vi hemåt vid halvfemtiden. Cirka en och en halv timme tog det hem också, så vi var hemma i Farsta igen vid sextiden.


När jag kom hem så var Jimmy hemma. Han hade kommit hem från jobbet vid halvfemtiden.


Jenny hade sovit till fyratiden, och sen åkt iväg för att träffa kompisar. Och sen så ska hon jobba i natt igen.


Jag höll på med lite allt möjligt när jag kom hem. Sen tog Jimmy och jag en fika, en kvällsmacka, och en pratstund.


Klockan åtta sen så satte jag mig och tittade och lyssnade på ”Allsång på Skansen”.


Borzko jobbade sent i dag också, och kom hem vid niotiden.


Efter allsångsprogrammet så satte jag mig med datorn.



Kommentarer
Postat av: Snurran

Verkligen mitt ute på landet! :-)

..så kantarellerna börjar kika upp nu iallafall? Jag såg en pytteliten en här om veckan, men det är enda tecknet jag sett ännu

2010-08-04 @ 12:43:32
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, det där är verkligen mitt ute på landet! Inte precis om stugbyn där vi hade landställe i precis.



Ja, vi hittade inte många, dom rymdes nog i en hand ungefär... Men det kommer nog snart!

2010-08-04 @ 12:47:19
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0