Dagens Dagbok – Torsdagen den 12 augusti 2010 – Morgonen + Förmiddagen + Första Halvan av Eftermiddagen. (Med sju fotografier).


Även i morse så larmade min mobil klockan halvsju, och jag gick då upp och genomgick mina morgonbestyr. Frukost, fika och så lite uppdatering av vad som har hänt i världen, på Aftonbladet och Expressen i datorn.


Borzko hade gått upp klockan halvfem, och Jimmy klockan fem, och sen hade dom åkt till sina respektive jobb.


Jag höll på och fixade med lite här hemma, och jag satt också lite med datorn, en stund.


Klockan nio sen så gick jag ut på en promenad. Jag gick ner till sjön Magelungen, gick till vänster längs den fina promenadvägen som går längs med vattnet, förbi Farsta Strand, och längst bort där ”sjön tar slut och vänder”, vid infarten mot Fållan. Cirka 45 minuter tar det att gå dit, och sen så gick jag samma väg tillbaka igen. Så promenaden blev alltså en och en halv timme. (Tidigare bloggat inlägg på karta över min promenad finns längre ner).


Fem bilder från promenaden.



Kom hem halvelvatiden. Jenny hade då kommit hem från jobbet, vid tiotiden, efter sitt nattpass, och lagt sig för att sova.


Jag var bara inne en kort stund, och sen vid elvatiden så gick jag ut igen. Gick ner till parken bakom vårt hus, och satte mig där på en parkbänk i solen. Satt sen och solade och läste i min bok, ”Ett litet snedsprång” av Denise Rudberg. I ungefär en och en halv timme satt jag där.


Två bilder från läs- och solstunden. (Vad olika färg det blir på fotografierna ibland).



Vid halvettiden så gick jag in, åt lite lätt lunch, och tog en fika. Höll på och fixade och plockade med lite hushållsbestyr också. Sen så satte jag mig på balkongen, med boken och datorn.



Kommentarer
Postat av: Snurran

Är det Iphonen du tar bilder med? De var sannerligen olika!

2010-08-12 @ 18:57:56
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, det är iPhonen som jag har tagit alla kort med. Men så där har det blivit förut också. Det kan nog ha berott på solen och molnen just då. Tyckte bara att det såg lite lustigt ut, därför la jag in båda! ;-)

2010-08-12 @ 19:02:04
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0