Dagens Dagbok – Torsdagen den 5 augusti 2010 – Hela Dagen. (Med två fotografier).


Gick upp halvsju, duschade och gjorde mig i ordning. Sen åt jag frukost, fikade, och läste lite nyheter i datorn.

 

Borzko hade gått upp halvfem och Jimmy fem, och hade sen åkt till jobbet båda två.

 

Jenny kom hem vid halvåttatiden från sitt nattpass, och la sig då för att sova.

 

Vid strax före nio så tog jag bilen till Centrum. Hämtade ut ett bokpaket med tolv pocketböcker i, och handlade fyra fulla plastkassar med matvaror, på Hemköp.

 

Hem sen och packade upp allt.

 

Vid tiotiden sen så ringde min mamma och frågade om jag ville promenera och fika med dom, och det ville jag förstås.

 

Så jag gick och mötte upp med dom utanför där dom bor. Och sen gick vi ner till sjön Magelungen. Gick i dag till höger, mot Fagersjö. Vände när vi kom bort till Fagersjö, och gick sen samma väg tillbaka igen.

 

När vi kom fram till Farstastrandsbadet igen, så stannade vi där och fikade.

 

 

Jag tog en caffe latte och en bägare med tre glasskulor.

 

 

Promenaden hade tagit ungefär en och en halv timme. Och sen så satt vi och fikade och pratade i ungefär en timme.

 

Gick sen upp till Centrum, där vi skiljdes åt. Och jag kom hem vid ettiden.

 

Satte mig på balkongen och läste i min bok när jag kom hem.


Jenny hade beställt väckning klockan två, och det fick hon. Hon åt sen frukost, och jag tog en fika och en pratstund med henne.

 

Sen så återgick jag till mitt balkongsittande. Läste också så småningom ut boken ”Aldrig stanna kvar” av Pär Östling. (Recension kommer den 24 augusti).

 

Jimmy kom hem från jobbet vid femtiden. Han bara duschade och gjorde sig i ordning, och sen stack han iväg för att träffa kompisar, och äta middag med dom.

 

Jenny åt inte heller middag hemma i dag, hon stack iväg vid halvsjutiden, också för att träffa kompisar.

 

Jag åt middag för mig själv. Och sen så fortsatte jag att sitta på balkongen och läsa. Började på en ny bok, ”Och jag läste att det var omöjligt att leva lycklig förutan dig” av Mark Levengood.

 

Vid sjutiden, när solen försvann, flyttade jag in till vardagsrummet. Varvade då mellan boken och datorn.

 

Borzko kom hem från jobbet vid halvåttatiden i dag. Efter middag, dusch, och iordninggörande, så satte han sig och läste i sin bok.

 

Så småningom läste jag även ut den nya boken som jag började med tidigare. (Recension kommer den 25 augusti).

 

Resten av kvällen ägnade jag åt datorn.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0