"Green Zone" - 2010 - Film - Dvd



"Green Zone" - 2010 - Genre: Thriller / Action

"Året är 2003 och vi befinner oss i Bagdad.. Överste Miller leder en elitstyrka som skalll söka efter massförstörelsevapen gömda av Saddams regim. Under uppdraget hamnar Miller oväntat mitt i en konspiration som leder hela vägen upp på regeringsnivå... Han ställs nu inför såväl hemliga som korumperade underrättelseväsen som antingen skyddar en tyrannisk regim eller hetsar till krig i instabila områden.. Miller inser att han inte kan lita på någon - de som utger sig varapå hans sida visar sig vara hans värsta fiender.."

(Kopierat från Lovefilm)

Krigsfilmer tillhör väl kanske inte direkt mina favoritfilmer. Men det här var ändå en ovanligt bra krigsfilm tycker jag. Och Matt Damon i huvudrollen är ju aldrig fel. Filmen var spännande och kändes verklighetstrogen. Så jag kan helt klart rekommendera den.

Betyg: 4 av 5

(Länk till filmen på Moviezine, som alltid skriver utförliga och bra recensioner, och ofta tycker som jag gör!)

Filmens trailer:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0