"Kick-Ass" - 2010 - Film - Dvd



"Kick-Ass" - 2010 - Genre: Action

"Dave Lizewski, en ung kille bestämmer sig för att bli en superhjälte kallad "Kick-Ass". Helt utan superkrafter och med en hemmagjord kostym, men med brinnande ambition, lyckas han göra ett namn för sig. Under sin resa stöter han på flertalet andra maskerade "hjältar" och skurkar."

(Kopierat från Lovefilm)

Den här filmen var så mycket mer än vad jag trodde den skulle vara. Både en komedi, en action, och ett drama, tyckte jag att den var.

Mycket rolig var den. Men den är inget för känsliga, för den är också väldigt rå och blodig. Fast den har också ett djup och en mening.

Jag tyckte i alla fall väldigt mycket om den, och kan helt klart rekommendera filmen.

Betyg: 4 av 5

(Länk till filmen på Moviezine, som alltid skriver utförliga och bra recensioner, och ofta tycker som jag gör!)

Filmens trailer:


Kommentarer
Postat av: Annebelle

Tänkte ge dig ett tips, du som äter vegetariskt: Herimitage i Gamla stan på Stora Nygatan. Vi åt buffé för 90 kronor, hur gott som helst. Jag vill åka tillbaka NU! :)

2010-08-28 @ 12:49:22
URL: http://annebelle.blogg.se/
Postat av: annebelle

Svara gärna på min blogg, jag får så himla lite kommentarer nu för tiden trots att läsarna är fler än någonsin. :-o

2010-08-28 @ 12:50:25
URL: http://annebelle.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Annebelle: Tack för tipset! Har googlat lite på restaurangen, och den ser jättebra ut. Bra pris också. Ska definitivt äta där någon gång! :-D

2010-08-28 @ 12:57:59
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Annebelle: Okej. Jag svarar helst alltid på samma ställe där kommentaren är, oavsett vilken blogg det är i. Men jag kan alltid kopiera över svaret till din blogg om du vill.



Hur många läsare har du nu då? Mina ligger på cirka 350 unika läsare per dag i snitt. Men så jättemånga kommentarer får ju inte jag heller. I alla fall inte med tanke på att jag bloggar ju i snitt 8 inlägg per dag.

2010-08-28 @ 12:59:43
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0