Fredagen den 24 december 2010.


Julaftonen började klockan halvåtta för mig, när min mobil larmade. Jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen så åt jag frukost, fikade, och läste lite nyheter i datorn.

Borzko hade gått upp tidigare, och åkt iväg för att jobba lite, och köra några extrakörningar.

Jag höll sen på och fixade och grejade med lite allt möjligt här hemma under förmiddagen. Satt lite med datorn gjorde jag också, och läste även lite i min bok.



Vid tolvtiden så kom Jimmy hit.

Och ungefär samtidigt så kom Borzko hem från jobbet.

Jimmy och jag satte igång Nintendo Wii, och så spelade vi Guitar Hero.



Vid ettiden så kom även Jenny hem hit.

Och sen vid tvåtiden så åkte vi alla fyra iväg, i båda bilarna. Först hämtade vi upp mina föräldrar, och sen hämtade vi upp min moster Elsie i Rågsved.

Sen så åkte vi alla sju hem till min syster Anette och hennes sambo Kenneth, i Sätra.

Glögg och pepparkakor med ädelost blev det först.



Vi tittade sen lite på "Kalle Anka" på teve, innan vi satte oss till bords.

Jag hade min vitlökssill med mig, och två satser med chokladkarameller.

Här är fem bilder från middagen.



Efter mycket god mat, efterrätt och kaffe, så blev det sen dags för julklappsutdelningen.



Mamma med en av sina julklappar, en mössa som jag köpte (plus vantar).



Jag fick bodylotion, duschcreme och cerat från Anette och Kenneth.

Femhundra kronor från mina föräldrar.

Och en underbar eldriven plyschfilt med värmeslingor i, från Borzko, Jimmy, och Jenny.



Jennys pojkvän Mattias kom sen dit för att hämta henne. Han kom in en stund också innan dom åkte.

När dom hade åkt så kom min systerson Mathias dit.

Sen vid tiotiden, efter sju timmars samvaro, så åkte vi hem. Skjutsade hem min moster till Rågsved först, och sen mina föräldrar hem till Farsta.

Jimmy följde med mig och Borzko hem, och bestämde sig även för att sova här.

Vi satte oss i sofforna och pratade, åt och drack lite gott, och lyssnade på musik.

Vid ettiden sen så gick vi alla tre och la oss efter en mycket trevlig julafton.

Och här är en liten bildserie på mina underbara, vackra, snälla, gulliga, fantastiska ungar!



Kommentarer
Postat av: marisa

Jaaduu,dom där fantastiska och gulliga ungarna känner jag igen,har ju två stycken också som du känner till,OJ,vad åren går och det blev ju ordning på dom allra flesta ;)till slut.

En riktigt god fortsättning på julen och Kram !!

2010-12-25 @ 10:35:35
Postat av: Maria J

Såg ut som en trevlig julafton! Den där filten är ju perfekt att ligga under och läsa ;-) Finns det något recept på vitlökssillen?

Fortsatt trevlig julhelg!

2010-12-25 @ 10:58:51
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Marisa: Ja, dina är väl NÄSTAN lika fantastiska och gulliga va!? ;-D



Och dom blev ju som sagt var riktigt bra till slut! ;-)



Ha en riktigt god fortsättning du också! Kram! :-D



2010-12-25 @ 11:04:05
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Maria J: Ja, det var en mycket trevlig julafton! Saknade min systerdotter, hennes fästman, och deras dotter bara. Men dom har dubbla föräldrapar att fira hos, så dom var inte med i år.



Ja, filten är underbar! Har kollat på en sån ett tag! Och nu fick jag en!



Här är receptet på Vitlökssillen: http://bim.blogg.se/2007/june/varldens-godaste-sill-d-och-en-till-som-ocksa-ar-g.html



Ha en riktigt fortsatt trevlig helg du också! :-D



2010-12-25 @ 11:06:53
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Haha, den där filten har jag också sett någonstans och när jag sett den har jag tänkt på dig - torde vara en perfekt julklapp till en så frusen person som du! :-)

2010-12-25 @ 11:12:16
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, jag har gått och kollat på den nu under hösten, och funderat på om jag skulle investera i en. Men eftersom jag har en underbar familj, så fick jag en av dom nu i julklapp! Helt perfekt! Den är helt underbar! :-D

2010-12-25 @ 11:16:32
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: birgittha johansson

Hej! måste gå in och önska dig God Jul!



Kramar från ett snöigt och kallt Småland/Birgittha

2010-12-25 @ 14:48:05
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> birghittha johansson: Tack det samma till dig! Kram! :-D

2010-12-25 @ 20:32:43
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0