Fredagen den 31 december 2010 - Morgonen + Förmiddagen + Första Halvan av Eftermiddagen.


Årets sista dag började klockan halvåtta för mig, som nästan alltid när jag är ledig. Jag gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen åt jag frukost, fikade, och läste nyheter i datorn. Höll sen på och plockade och fixade med lite diverse hushållsbestyr, och satt även lite med datorn.

Borzko hade gått upp klockan halvfem, och åkt iväg för att jobba lite extra i några timmar i dag.

Vid halvelvatiden så gav jag mig iväg ut på en promenad. Det var cirka sju minusgrader, en aning blåsigt, men en strålande sol från en klarblå himmel! Underbart!

Jag gick ner mot sjön Magelungen och lite runt där, och sen hemåt igen. En timme och tio minuter blev promenaden.

Hade otur tre gånger under promenaden också... ;-/ Först blev jag påhoppad av en hund bakifrån... Sen fick jag massor med snö i båda stövlarna när jag gick ut där jag inte borde ha gått... Och sen så halkade jag och ramlade precis framför fötterna på en man... ;-D

Här kommer tio fotografier från min förmiddagspromenad:



När jag kom hem igen, vid strax före tolv, så blev det lite lätt lunch och en fika. Höll sen på och fixade med lite allt möjligt här hemma.

Vid ettiden så kom Borzko hem från jobbet. Han duschade då och gjorde sig i ordning.

Egentligen så skulle vi ha firat nyårsaftonskvällen ihop med mina föräldrar. Men min Mamma mår inte riktigt bra just nu, så hon ville inte göra något.

Borzko och jag diskuterade om vi skulle gå ut och äta på restaurang, men vi beslöt oss för att bara vara hemma och mysa, äta och dricka gott, titta på teve och film.

Vi satte oss båda två sen i vardagsrumssoffan. Borzko läste i sin bok. Och jag delade min tid mellan datorn och boken.



Kommentarer
Postat av: Snurran

Vilka härliga bilder du har idag, tänk vad man har längtat efter lite sol! Usch för att bli påhoppad av hund, där borde ägaren ha varit mer uppmärksam tycker jag - hundar ska aldrig hoppa, i synnerhet inte mot folk ute, som de inte känner :-( Hoppas ni får en supermysig afton nu och att din mamma snart mår lite bättre igen! kram

2010-12-31 @ 16:17:04
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Tack för berömmet om bilderna! Det var oerhört skönt att promenera i solskenet i dag! :-D



Ja, det var lite otäckt att bli påhoppad.. :-/



Det blir säkert en mysig och trevlig kväll här!



Och Mamma mår nog bättre när våren kommer...



Kram till dig! Och hälsa familjen! :-D



2010-12-31 @ 17:07:25
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Viola Vamp

Bron igen, - härligt! :) Beträffande hunden som hoppade så verkar det ju inte klokt! :O Vad sa ägaren då det inträffade? Hur reagerade mannen som du "föll för"? ;)



Ett redigt angenämt 2011 önskas dig!

2011-01-01 @ 13:49:06
URL: http://blogg.amelia.se/violavamp
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Viola Vamp: Ja, jag älskar den lilla bron! Den kan jag aldrig låta bli att fota!



Hunden hoppade på mig bakifrån. Ägaren, en kvinna i min ålder, vet jag inte vad hon sa... Jag har ju alltid så hög musik i lurarna, så jag har ingen aning om hon sa något överhuvudtaget. Jag visste inte om jag skulle stanna och skälla ut henne eller inte... Men jag gav henne bara en mördarblick, och så gick jag vidare.



Samma med mannen som jag "föll för"! Han sa något, men jag hörde inte vad! Jag tog mig sen snabbt upp, och vandrade vidare!



(Kanske borde sluta att ha så hög musik när jag promenerar!) ;-D



Det samma önskar jag dig och din kära man! Flytten är nu nära va!? ;-D



2011-01-01 @ 14:23:23
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0