Lördagen den 11 december 2010.


Min lördag började klockan halvåtta när mobilen larmade. Gick då upp, duschade, och gjorde mig i ordning. Sen gjorde jag mig en cappuccino i min nya kaffemaskin, och drack den medan jag läste morgonens nyheter i Aftonbladet och Expressen på nätet.



Borzkos mobil larmade klockan halvnio, och efter att han hade genomgått sina morgonbestyr, så åt vi frukost, fikade, och hade en pratstund.

Sen så satte vi båda två igång med veckostädningen. Det blev det vanliga: dammsugning, torkning av golv, skurande av toalett och badrum, byte och tvätt av handdukar, och tvätt av kläder.

När vi var klara så blev det en lätt lunch och en fika.

Vi satte oss sen båda två i varsitt hörn av vardagsrumssoffan, och läste i våra böcker, Jag fortsatte i boken: "Vårlik" av Mons Kallentoft.

Vid tvåtiden sen så gick vi ut och satte oss i bilen, och åkte till Heron City i Kungens Kurva. Först så hämtade vi ut våra biobiljetter, och sen gick vi och fikade.



Det blev Café Leonardo, och vi tog varsin kaffe och varsin ost- och skinkfralla.



Bion började sen klockan halvfyra, och det var filmen: "The Next Three Days" som vi såg. Recension har jag redan bloggat tidigare.

Två timmar och en kvart var filmen, så den var slut vid kvart i sex. Och vid sextiden så var vi hemma i Farsta igen.

Middag åt vi då.

Och sen blev det ännu en cappuccino, och lite godis till den. Och vi la oss återigen i soffan och läste i våra böcker.



Vid åttatiden sen så satte vi igång teven, och så tittade vi på tre program som vi hade spelat in på vår inspelningsbara digitalbox.

"Robinson" och "Hellenius Hörna" från i torsdags blev det först. Och sen "Så mycket bättre" från i kväll. (Så skönt att se programmen inspelade, så man kan spola förbi den otroligt jobbiga reklamen).

Lite gott att äta och dricka blev det förstås också.



Efter tevetittandet så blev det bokläsning för oss båda igen.



Kommentarer
Postat av: Snurran

Låter som ni hade en toppenlördag på tu man hand :-)

2010-12-12 @ 10:06:19
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, det var en riktigt mysig lördag! Trots avsaknad av "alla barnen"! ;-D

2010-12-12 @ 10:17:08
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Viola Vamp

Hur gör du i sådana där situationer när det serveras frallor med skinka på? Tar du bort skinkan och äter mackan eller ber du om en fralla med bara ost på? Jag tar bort skinkan och äter resten, men jag har vegetariankollegor som aldrig ens skulle komma på tanken och förbannar "mitt" sätt. s

2010-12-12 @ 18:53:34
URL: http://blogg.amelia.se/violavamp
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Viola Vamp: Du har tydligen missat ett inlägg i min blogg, där jag skrev om att jag har börjat med att äta kött igen. Läs här: http://bim.blogg.se/2010/november/efter-fyra-ar-som-vegetarian-ar-jag-nu-kottat.html



Men förut, när jag inte åt kött, så bad jag om en fralla med bara ost på. Jag tyckte det kändes fel då om skinkan hade legat på mackan som jag åt. Kanske larvigt, men jag kände det så då.

2010-12-12 @ 19:06:15
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Viola Vamp

Men GASH, hur kan jag ha missat detta?!?! :O Måste ha varit bortrest eller nå´t när du skrev det!



Kollade nu och jajamensan, det var strax innan jag skulle fara iväg till syrran och då stod tvätt på schemat. Men då förstår jag. :)

2010-12-13 @ 20:27:39
URL: http://blogg.amelia.se/violavamp
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Viola Vamp: Men oj! Så slarvigt får du ju inte läsa min blogg! Du måste ju läsa ikapp, om du missar! ;-D

2010-12-14 @ 05:57:16
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0