Onsdagen den 8 december 2010.


I går blev det en låååång arbetsdag. Först jobbade jag mina vanliga åtta arbetstimmar, och sen jobbade jag över i sex timmar med fyrornas och femmornas Nobel-middag.

Vi hade personalbrist under dagen, eftersom några kollegor var på kurs. Men med lite omfördelning av arbetsuppgifterna och med bra samarbete så fick vi dagen att fungera.

Dagens lunch var kokt korv med potatismos.

Min lunchtallrik såg ut så här i går.



En kollega hade bakat lussebullar och bjöd på dom till eftermiddagskaffet.



Snurran, som jag länkade till redan i går, har beskrivit Nobelkvällen lite grann.

Vi bjöd i alla fall på plättar med jordgubbssylt till förrätt. Grillad rostbiff med potatisgratäng till varmrätt. Till det fick dom också en blandad sallad och bearnaisesås. Och till efterrätt fick dom kladdkaka med vispgrädde.

Här är Snurran, Monica och Neda.



När jag kom hem, vid strax efter åtta, så var jag mycket trött, och satt mest bara och slösurfade i datorn.



Kommentarer
Postat av: Viola Vamp

:D Din lunch ser ut som en gubbe med tjocka korvläppar, två ljusa ögon och orangefärgat hår, hi hi! :) Ser välsmakande ut dock! Är det sojakörv?

2010-12-09 @ 20:11:24
URL: http://blogg.amelia.se/violavamp
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Viola Vamp: Hahahaha! Ja, det ser faktiskt ut så! Hade inte alls tänkt på det själv! Men nu ser jag det! ;-D



Ja, det är sojakorv! Riktigt god! :-)

2010-12-09 @ 20:18:43
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0