Tisdagen den 28 december 2010.


I går, tisdag, så gick jag som vanligt upp vid halvåttatiden. Efter mina vanliga morgonrutiner och lite hushållsbestyr, så åkte jag iväg med bilen vid tiotiden.

Jag tog med mig min nya dator som jag köpte i går, och min gamla dator, och så åkte jag hem till Jimmy i Fagersjö. Han har semester hela den här veckan.

Sen höll vi på och fixade i stort sett hela dagen. Vi gjorde backup på allt i min gamla dator. Vi gjorde återställningsbackup på nya datorn. Många dvd-skivor brände vi... Vi la över allt från gamla datorn till nya datorn. Vi laddade ner alla program som jag ville ha till nya datorn.

Under eftermiddagen så hade Jimmy tid i tvättstugan mellan ett och fyra, så då hjälpte jag honom med det som en liten gentjänst. Diskade en ganska så stor disk till honom också. Och bytte lakan i hans säng.

Vid femtiden så tog vi med oss allting, och åkte hem till mig i Farsta.

Först åt vi middag. Och sen fortsatte vi med allt datorjobb.

Eftersom vi ALLTID har otur när det gäller datorer och teknik, så strulade ju förstås nästan allt som kunde strula... Så det tog MYCKET längre tid än vad vi trodde från början.

Men vid tiotiden, efter typ nästan tolv (12!) timmars jobb, så var allting äntligen klart! (Trodde vi i alla fall...) ;-D

Jag skjutsade då hem Jimmy, och sen så satt jag och höll på och fixade lite med allt möjligt i datorn till framåt ettiden.

Borzko jobbade som vanligt, och kom hem vid sjutiden. Resten av kvällen satt han mest och läste i sin bok.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0