Dagens Dagbok – Lördagen den 27 februari 2010 – Andra Halvan av Eftermiddagen + Kvällen. (Med sju fotografier).


Fortsatte sen eftermiddagen med hushållsbestyr, datorsittande och bokläsning.


Jimmy stack sen iväg med bilen för att hämta upp Jenny på jobbet, när hon slutade vid halvfemtiden.


Jimmy och Jenny kom hem vid femtiden. Och ungefär samtidigt så kom mina föräldrar hit. Och vi gick sen alla fem bort till ”New Castle Inn” för att äta middag.


Borzko blev lite senare från jobbet än vad han trodde, så han kom efter lite senare.


Sen så satt vi på restaurangen alla sex, i nästan tre timmar. Vi åt allihopa både förrätt, varmrätt och efterätt. Och alla var vi supernöjda med maten.


Jag åt en Toast Skagen till förrätt.



Och sen åt jag en Scampi Indiana till huvudrätt.



Och till efterrätt delade Jenny och jag på en Banana Split och en Tiramisu.



Vatten drack jag till maten. Och kaffe till desserten.


Och här kommer tre (dåliga) kort på oss.



Vid strax före åtta så gick vi därifrån för att hinna hem till Melodifestivalen. Mamma och pappa gick hem till sig. Och vi andra gick hem till oss.


Jimmy var bara hemma en kort stund, och sen åkte han iväg till en kompis. Dom skulle sen vidare in till stan för att gå ut och festa i kväll.


Jenny hade en hemmakväll med mig och Borzko. Hon var trött, för hon gick ju upp tidigt i morse, och hade jobbat hela dagen. Och hon ska jobba samma pass i morgon.


Jag, Borzko och Jenny tittade och lyssnade sen på Melodifestivalen.


Sen vid tiotiden så gick Jenny och la sig för att sova. Och så gjorde även Borzko, som också var trött efter sin arbetsdag.


Jag satte mig då och läste i min bok: ”Jag ska bara fixa en grej i köket” av Moa Herngren.



Kommentarer
Postat av: Malin

Hej! Oj vad god maten såg ut! Speciellt varmrätten!

Var har Jimmy köpt din t-shirt? Kram

2010-02-28 @ 16:21:59
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Malin: Ja, det var supergott! :-D



Jimmys t-shirt går inte att köpa. Utan det är en t-shirt som man får om man lämnar blod. Så bli blodgivare så får du en t-shirt! :-)



Det står: "Been there, done that, got the t-shirt". Och han har även en i blått. Bild finns i den här länken: http://bim.blogg.se/2010/february/dagens-dagbok-lordagen-den-6-februari-2010.html



2010-02-28 @ 16:33:35
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Malin

Okej! Vad roligt, fast tråkigt! Haha. Roligt att han fått den men surt för mig som gillade den. ;-) Jag gillade den lila mest! Han passade bra i den färgen!

2010-02-28 @ 18:04:00
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Malin: Men du kanske skulle ta att fundera på att bli blodgivare då? ;-D

Han gillar också den lila bäst! :-)

2010-02-28 @ 18:13:00
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Snurran

Det såg gott ut det där! Trevliga bilder :-)

2010-02-28 @ 18:15:49
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Det var mycket gott! Vi var alla sex väldigt nöjda både med maten, servicen och priserna.

Tack för berömmet om bilderna!

2010-02-28 @ 18:19:11
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0