Dagens Dagbok – Tisdagen den 23 februari 2010 – Kvällen.


Jag gick hemifrån klockan fyra. Gick till centrum för att ta en ersättningsbuss till Gullmarsplan, eftersom tunnelbanan bara går på dom sträckor som är utomhus… Missade en buss precis, och sen tog det fyrtiofem minuter innan nästa buss kom… Tio minus och blåst, är ju inte direkt skönt när man står still och köar…

 

När bussen väl kom, så blev det nästan som i DEN HÄR ARTIKELN. Fattar inte att folk inte har någon respekt för turordning och köande… :-/

 

Jag kom i alla fall med bussen, och stod sen och trängdes till Gullmarsplan. Trettiofem minuter tog det att åka.

 

Tog sen tunnelbanan till S:t Eriksplan, och gick till Filadelfiakyrkan. Kvart i sex var jag framme. En timme och fyrtiofem minuter tog det, mot i vanliga fall cirka trettiofem minuter.

 

(Mobilbloggat inlägg nedanför.)

 

Min syster var inte med i dag, så jag satt och läste i min bok sen tills ”Kör för alla!” började klockan halvsju.

 

I dag sjöng vi: ”Sånt är livet”, ”Jag skiter”, ”Macarena”, och ”I Gotta Feeling”. Och lika roligt som vanligt var det.

 

Strax efter kvart i åtta var det slut, och då stod min snälla gulliga son med bilen utanför, för att skjutsa mig hem.

 

När vi kom hem så blev det ett stort glas te och några kanelknäckemackor.


Sen så satte jag mig med datorn.

 

 


Kommentarer
Postat av: Snurran

hemskt med den där trängseln och att folk inte visar hänsyn :-/

Sedan vill jag bara påpeka att T-banan bara går på sträckor INomhus ;-)

2010-02-23 @ 21:37:54
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Mimmi

Precis som jag önskade åt dig .......att bli hämtad! Bra med vuxna körkortsbarn!!

2010-02-24 @ 09:04:16
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, folk är inte kloka ibland... :-/



Okej! Sorry! Fel av mig! ;-D

2010-02-24 @ 17:47:11
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Mimmi: Ja, han hade ju kört mig dit också, om han hade hunnit! Och det hade ju givetvis Borzko också!

2010-02-24 @ 17:47:59
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0