Melodifestivalen 2010 - Deltävling 1 - Örnsköldsvik - 06/02 - Inlägg nr 2.


Ja, som jag bloggade, i det här inlägget, för en stund sen, vid niotiden, när alla åtta låtarna hade framförts, så tyckte jag att det var ett rätt så dåligt startfält i kväll. Eller några av låtarna var ju BRA, men inte i DET HÄR sammanhanget. I Melodifestivalen vill jag ha glada, snabba, medryckande, dansanta, fartiga, och roliga låtar! :-D

Så det blev min nummer ett, och min nummer åtta, som gick till Finalen i Globen. Helt okej för mig. För jag tyckte ju bara att "Unstoppable" var bra. Och sen tyckte jag alla dom andra sju låtarna som delad andraplats.

Men allra bäst i kväll, det var ju DOLPH LUNDGREN! :-D Han gjorde ett helt underbart nummer!

Bra var också Nanne Grönvall, Charlotte Perelli och Sonja Aldén, i sitt nummer.

Måns Zelmerlöv och Christine Meltzer var helt okej.

Vad tyckte ni?
Ni får gärna skriva era åsikter!
:-D



Kommentarer
Postat av: Snurran

Vi tycker lika i stort, men jag tycker inte att låtarna måste vara så fartiga för att passa - förra årets bästa låt var Caroline af Ugglas och den var inte precis fartig, i år gillar jag Road Salt skarpt, det var lite samma ton i de bägge.. Men Olas´var klart bäst idag, i de här sammanhangen :-)

2010-02-06 @ 22:33:50
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Förra årets bästa låt var Caroline af Ugglas. Fast det hade jag egentligen inte tyckt om jag inte hade gått i hennes kör... Egentligen så tyckte jag inte alls om den i det sammanhanget. Jag har svårt för långsamma låtar i Melodifestivalen. Jag vill ha fart och fläkt! Men visst var Road Salt bra. Bara inte här... ;-) Ola var helt klart bäst!

2010-02-06 @ 22:38:53
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tycker att öppningsnumret var grymt! Fast mest gillar jag Charlotte Perrelli. ;)



Programledarna är helt klart godkända!

2010-02-06 @ 23:57:41
URL: http://faceyourcrime.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Faceyourcrime: Ja, öppningsnumret och Dolphs nummer var båda helt suveräna! :-)

2010-02-07 @ 17:08:16
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0