Dagens Dagbok – Söndagen den 10 januari 2010 – Eftermiddagen.


Vid kvart över två så gav vi oss iväg i bilen alla fyra. Och så åkte vi till Globen och parkerade i P-huset där.

 

”Riverdance - The Farewell Tour” var det vi skulle se. Jag fick ju det i julklapp av familjen, att se det tillsammans med dom.

 

Vi gick sen in i Annexet och intog våra platser. Vi hade platser långt fram, på sjätte raden, men allra längst ut till höger.

 

Det började klockan tre. Och cirka femtio minuter höll första akten på, och sen var det en tjugo minuters paus.

 

Till andra akten bytte vi platser, för det försvann fyra personer som satt på samma rad som oss, fast mycket mer mot mitten. Så då såg vi ännu bättre.

 

Andra akten höll på i sextio minuter. Så hela föreställningen var slut vid tio över fem.

 

Helt suverän var showen! Så mäktigt! Himla häftigt när alla dansar samtidigt! Och jag älskar den irländska musiken! Så kul att äntligen ha sett det! För det har jag typ velat i sexton år nu! Det var verkligen värt pengarna! Det tyckte i alla fyra! Vi var allihopa jättenöjda! :-D

 

Sen så skulle vi egentligen ha gått ut och ätit middag på restaurang, för det ingick i min julklapp. Men ingen av oss kände riktigt för det i dag. Så jag får ha den middagen till godo, och vi tar det någon lördagskväll någon gång framöver istället.

 

Men mat måste vi ju ändå ha. Så vi stannade till på McDonalds i Sköndal på vägen hem och åt lite middag. Jag åt en McBean-meny.

 

Och hem till Farsta kom vi vid sextiden.

 

 


Kommentarer
Postat av: Snurran

Roligt att det blev så lyckat!

2010-01-10 @ 22:22:48
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Snurran: Ja, showen var suverän! Och det är alltid kul att göra något hela familjen tillsammans! :-D

2010-01-11 @ 16:06:46
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0