Nästan tjugo minusgrader här i dag... :-/


När jag gick upp klockan halvåtta i morse, så var det 18,9 grader både ute och inne... Men MINUS 18,9 ute och PLUS 18,9 inne... Tänk om det ändå hade varit PLUS 18,9 ute också... Istället för nästan 40 graders skillnad...



Och ungefär en och en halv timme senare, så var det ÄNNU kallare... Nästan 20 grader minus...



Spelar ingen roll om det är sol och vindstilla ute... Jag bara vägrar att gå ut och promenera i det här vädret...

Dagens planer blir att vara hemma och inne fram till klockan kvart över ett. Det blir hushållsbestyr, datorsittande och bokläsning.

Sen vid kvart över ett så ska jag gå hem till mina föräldrar för att hjälpa till lite med förberedelserna inför pappas 86-årsfirande.

Och klockan tre så kommer dom övriga i familjen och släkten dit för att fira pappa.

Senare i kväll blir det till att titta på Robinson-finalen, och sen kanske vi ser på den senaste Wallander-filmen.

Vad har ni för planer i dag och i kväll?



Kommentarer
Postat av: hej

Blir att bara vara hemma,sen ikväll se Robinson.Inte så händelserik lördag alltså men det är skönast tycker jag :)

2010-01-30 @ 12:45:46
Postat av: Malin

Jag har bara varit hemma och inne idag! Vägrar att gå ut i kylan. :-) Jag har tagit det väldigt lugnt med bokläsning, skolböcker och matlagning. Jag tycker det är dags för vår nu!

2010-01-30 @ 18:59:22
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Hej: "Bara vara" är väl det bästa som finns! ;-)

2010-01-30 @ 23:18:08
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Malin: Det lät som en skön dag!

Och jag vill också ha VÅR!!! ;-)

2010-01-30 @ 23:18:49
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Josefin

Vi har också haft runt 22-23 idag. Igår hade vi -25 hela dagen. Vi tog en promenad ikväll, jag trodde att det skulle vara kallt men det kändes inte så farligt, bara då det blåste. Sedan var vi ute och skottade altanen och lekte i snön nån timma (jag och två av mina syskonbarn) jag hade glömt bort hur roligt det kan vara :-)



Wallander filmen var verkligen en av de bättre, det ska bli kul att se vad du tycker.



Hoppas att du haft en bra dag.



Kramar

2010-01-31 @ 00:15:19
Postat av: Anonym

Vad säger man det finns inga dåliga väder ..bara dåliga kläder

2010-01-31 @ 09:04:27
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Josefin: Ja, då ska väl inte jag klaga på kylan här egentligen.. När man ser hur ni har det! ;-)



Recension på Wallander-filmen kommer under dagen.



Kram!

2010-01-31 @ 09:46:45
URL: http://bim.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie "Bim" Kullin

---> Anonym: Det tycker jag är ett av dom sämre ordspråken, som inte stämmer alls.

2010-01-31 @ 09:47:16
URL: http://bim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0